Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met dit zadel?
http://www.ebay.com/itm/Stallion-Riders ... 969wt_1270
Ik rij de laatste tijd ontzettend vaak buiten door de bossen.
Nu merk ik dat mijn (perfect passende) dressuurzadel gewoon niet zo fijn is om zolang op te zitten, al kan ik niet precies uitleggen waarom.
Voor ons dressuurmatige rondje in de bak is het een fijn zadel, voor zowel paard als mij, maar voor 3 uur lang in het bos...
Krijg ik een pijnlijke kont van!

Ik heb geen geldboom dus ik deed het er maar mee, tot dat ik dit zadel tegen kwam op Ebay.
Heb nooit nagedacht over een boomloos zadel, weet er dus ook vrij weinig over.
Het lijkt me ontzettend fijn, klein prijsje en lekker comfy zitten terwijl ik door het bos hobbel! Maar ja, ik schaf niet zomaar zoiets aan dus ben benieuwd naar meningen of ervaringen.
Het gaat me op zich niet om de pro boomloze mensen en de anti boomloze mensen,
ik wil namelijk niet mijn paard beter laten lopen door dit zadel, ik wil puur wat comfortabeler zitten,
de uren die ik in het bos spendeer. Gewoon lekker schommelen.
Zou dit geschikt zijn? Hebben jullie zoiets van NEE, vreselijk zadel, past lang niet ieder paard, is helemaal niet paardvriendelijk.
Of ja hoor, voor mijn langere bosritjes prima en heerlijk om op te zitten.
Kan er vrijwel niks over vinden op internet. Als de kwaliteit van de stof en zo niet perfect is zou ik dat wel snappen in verband met de prijs.
Ben benieuwd

) en dat heeft dit type meestal ook niet waardoor de onderkant "vlak" is en dan dus gewoon een pad met inlages nodig heeft om ruggengraatvrijheid te krijgen