Stallion Riders Treeless saddle ebay

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Stallion Riders Treeless saddle ebay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 20:30

Hoihoi

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met dit zadel?

http://www.ebay.com/itm/Stallion-Riders ... 969wt_1270

Ik rij de laatste tijd ontzettend vaak buiten door de bossen.
Nu merk ik dat mijn (perfect passende) dressuurzadel gewoon niet zo fijn is om zolang op te zitten, al kan ik niet precies uitleggen waarom.
Voor ons dressuurmatige rondje in de bak is het een fijn zadel, voor zowel paard als mij, maar voor 3 uur lang in het bos...
Krijg ik een pijnlijke kont van! :+

Ik heb geen geldboom dus ik deed het er maar mee, tot dat ik dit zadel tegen kwam op Ebay.
Heb nooit nagedacht over een boomloos zadel, weet er dus ook vrij weinig over.
Het lijkt me ontzettend fijn, klein prijsje en lekker comfy zitten terwijl ik door het bos hobbel! Maar ja, ik schaf niet zomaar zoiets aan dus ben benieuwd naar meningen of ervaringen.

Het gaat me op zich niet om de pro boomloze mensen en de anti boomloze mensen,
ik wil namelijk niet mijn paard beter laten lopen door dit zadel, ik wil puur wat comfortabeler zitten,
de uren die ik in het bos spendeer. Gewoon lekker schommelen.

Zou dit geschikt zijn? Hebben jullie zoiets van NEE, vreselijk zadel, past lang niet ieder paard, is helemaal niet paardvriendelijk.
Of ja hoor, voor mijn langere bosritjes prima en heerlijk om op te zitten.

Kan er vrijwel niks over vinden op internet. Als de kwaliteit van de stof en zo niet perfect is zou ik dat wel snappen in verband met de prijs.

Ben benieuwd :D

Rider01

Re: Stallion Riders Treeless saddle ebay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:33

Ik zag deze zadels laatst ook op een nederlandse site maar las er niet veel goeds over.
Je kan dan beter voor een bekend merk gaan zoals barefoot (en natuurlijk eerst proberen of het wel goed ligt)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 20:35

Heb jij wel wat kunnen vinden op internet?

Ik zou dat graag zien, kon zelfs niets vinden namelijk!

Mocht dit nou echt een crap zadel zijn hou ik het wel hierbij, want dit kan ik door een meevallertje toevallig betalen.
Voor de rest komt de rekening van de enting nog binnen dus een barefoot zou ik nog even niet kunnen betalen. :D

Dus het is ook niet zo dat dit past op ieder paard? Het ziet eruit als een stof geval wat zich vormt. Niet zoals een leren zadel dus. :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:41

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 21:45

Oh wat fijn dankje!

Dat zijn dus dezelfde types, wist ik niet. :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:52

2e hands barefoots even in de gaten houden op de bokt markt, er staat zat voor een leuk prijsje. Andere optie is om een echt schapenvel seatsaver op je zadel te proberen, dan zit je rond die 70 euro/dollar (en zonder de extra btw/import heffingen en transport) van de ebay advertentie.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:53

NeverGiveUp schreef:
Oh wat fijn dankje!

Dat zijn dus dezelfde types, wist ik niet. :)

Graag gedaan hoor, er zullen er gerust nog meer te vinden zijn.

Maar persoonlijk zou ik dan toch voor een 2ehands BF gaan.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 22:03

Ik ga er even naar kijken, barefoot heeft toch een stuk betere image.

Nog wat trouwens, boomloze zadels moeten gewoon een speciale pad hebben, toch?
Ik las in een van die topics dat dit goedkope ding dat niet nodig heeft, dat er al eentje onder zit?
Daar las ik in al die links geen duidelijk antwoord op...

Daarbij heeft mijn paard best een hoge schoft, zie er een paar staan die hem daardoor niet paste.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:06

Je hebt net zoveel verschillende boom zadels als boomloze zadels, het is even goed zoeken en passen.
Gelukkig kan je best wat zadels te leen krijgen om uit te proberen
Meestal zijn 2e handsjes ook niet zo duur.

Of je een speciale pad nodig hebt hangt af van het systeem in het zadel
Barefoot heeft een pad met inlages nodig maar je hebt ook systemen die bijvoorbeeld met panelen werken, dan heb je soms geen speciaal dekje nodig

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:12

Die freeform/freemax kloon is een ander systeem dan barefoot, maar zonder pad met inlages zou ik hem niet willen gebruiken. Misschien als bbp zonder beugels, maar niet als gewoon zadel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:41

Ze zeggen idd dat je onder dat type zadel geen pad met inlage's hoeft te gebruiken omdat het er idd al aan vast zit. Ik weet niet of dit zadel verstelbare panelen heeft.
Ik heb idd ook gelezen dat het niet lekker ligt/goed past om paarden met een hoge schoft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:41

Aha, daar is hij weer, dit keer direct van de producent :P

Daarom heeft hij ook zoveel verschillende namen: iedere verkoper geeft er gewoon een eigen naam aan, omdat hij in principe "merkloos" is :)

Hoe komen jullie erbij dat er geen pad met inlages onder gebruikt zou moeten worden? :)

Ik zie namelijk nergens staan dat dit zadel voorzien is van zadelkussens (in goed Nederlands, "panelen" is een suffe vertaling van het Engelse woord voor zadelkussens: panels ;) ) en dat heeft dit type meestal ook niet waardoor de onderkant "vlak" is en dan dus gewoon een pad met inlages nodig heeft om ruggengraatvrijheid te krijgen :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:47

pmarena schreef:
Aha, daar is hij weer, dit keer direct van de producent :P

Daarom heeft hij ook zoveel verschillende namen: iedere verkoper geeft er gewoon een eigen naam aan, omdat hij in principe "merkloos" is :)

Hoe komen jullie erbij dat er geen pad met inlages onder gebruikt zou moeten worden? :)

Ik zie namelijk nergens staan dat dit zadel voorzien is van zadelkussens (in goed Nederlands, "panelen" is een suffe vertaling van het Engelse woord voor zadelkussens: panels ;) ) en dat heeft dit type meestal ook niet waardoor de onderkant "vlak" is en dan dus gewoon een pad met inlages nodig heeft om ruggengraatvrijheid te krijgen :)

nee, als je kijkt naar de foto's bij de advertentie is dat al duidelijk te zien. die onderkant is gewoon hardstikke plat, deze zadels zijn gewoon velletjes, met wrongen erop.

als je vaak gaat buitenrijden zou ik ook voor een tweedehands merkzadel gaan. je zou ook kunnen kijken naar een trekker of endurance boomzadel.
ik geloof dat ik laatst een zadel van ghost op marktplaats of bokt zag voor een antrekkelijke prijs. dat was wel een model zonder zweetbladen, maar dat is ook wel fijn voor je paard.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:49

Dat lijkt mij dus ook, dat ze gewoon zonder kussens zijn, anders stond het er vast wel bij of kon je ze zien zitten :)

"Velletjes" kun je zadels van schuim echter niet noemen hoor ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:40

pmarena schreef:

Dit is wat de verkopers erover vertellen hoor. Ik heb contact gehad met iemand die ze ook verkoopt (verkoper staat vermeld op de site van Eqiu-totaal) En die heeft letterlijk verteld dat dit zadel veilig gebruikt kan worden zonder pad met inlage's, een gewoon dekje was voldoende....

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:38

In de advertentie van deze link wordt juist weer wel gesproken over zadelkussens (fixed bottom panels) en dat je er geen dekje onder hoeft te doen, laat staan een pad met inlages. Uiteraard moet ieder voor zich weten wat men verstandig vindt, maar het wordt dus wel op deze manier gepropageerd.

Citaat:
* Fixed bottom panels provide extra comfort to horse
* Quality linning beneith to provide comfort to rider and horse.
* Saddle pad is not necessary with this saddle. If you still want a saddle pad then you can use any regular English saddle pad. You can also purchase saddle pad from us.
* The horse has to offer added convenience due to the bottom panels of this saddle as well as you do not need a saddle pad

Persoonlijk zou ik een dergelijk zadel enkel gebruiken als 'luxe' barebackpad zonder beugels. Vooral omdat mij niet duidelijk is of (en zoja, hoe) dit zadel voorkomt dat de beugelophanging steunt op de ruggegraat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 05:34

Ja daar zeggen ze het er inderdaad wel duidelijk bij inderdaad :)

Ik ben overigens regelmatig allerlei onzin langs zien komen van verkopers van een partijtje goedkope boomloosjes zoals deze, variërend van "past altijd" tot "geen speciale pad nodig" terwijl er dan toch echt geen kussens onder zaten :=

En een poosje later lees je dan weer allerlei anti-boomloos reacties op Bokt e.d. omdat paardlief protesteerde op "boomloos". En dat blijkt dan natuurlijk weer een verkeerd (gebruikt) zadeltje te zijn geweest waarop heel "boomloos" maar meteen weer afgerekend wordt. Zucht.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:29

Ja, dat verkopers onzin kunnen verkopen is inderdaad erg vervelend, om zachtjes uit te drukken. Erg jammer ook dat mensen die 'voor de gek gehouden' zijn, soms het concept boomloos de schuld geven in plaats van de verkoper.
De (juiste) informatie is er wel, maar ik snap best dat het niet altijd makkelijk is om te weten welke waarde je aan welke info moet hechten.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:46

Ik was ook net op zoek naar een goedkoop boomloos zadeltje omdat mijn zadel eigenlijk totaal niet past.
Het zou ook maar zijn voor wat stapritjes te maken (paardje heeft een blijvende peesblessure), zou het voor zoiets niet goed zijn?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:50

Wij hebben zo'n zadel gehad en viel hier enorm tegen,zadel oogde erg scheef en vooral het paard reageerde er hevig op.Na 1 testen is hij direct terug gegaan naar de verkoper,geen succes!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:54

Ziet eruit als een heel basic zadeltje. Ik zou het niet aandurven. Kijk dan inderdaad eens naar een tweedehands Barefoot of een Hilason.