Bontje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ssmarty

Bontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 13:19

Ik weet dat je van die bontjes hebt met singel. Zodat je zonder zadel kan rijden
, maar dat de schoft niet zo'n pijn doet. Weet iemand hoe dit heet en waar je het kan kopen?

DeniseES

Re: Bontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:22

Barebackpad, maar ik ben er geen voorstander van omdat je met stijgbeugels op kunt stappen, die alleen op de band over de rug druk geven en dit niet verdelen. Daarnaast ben je daar ook in aan het staan waardoor het nog steeds niet goed verdeeld wordt.

Ik raad je aan lekker zonder zadel te gaan rijden ;) niks mis mee (en anders een dekje met een longeersingel)

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:22

Barebackpad :)

juuljager

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:23

Ik denk dat je een barebackpad bedoelt. Zoek eens op google en je kan er genoeg vinden.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 13:35

DeniseES schreef:
Barebackpad, maar ik ben er geen voorstander van omdat je met stijgbeugels op kunt stappen, die alleen op de band over de rug druk geven en dit niet verdelen. Daarnaast ben je daar ook in aan het staan waardoor het nog steeds niet goed verdeeld wordt.

Ik raad je aan lekker zonder zadel te gaan rijden ;) niks mis mee (en anders een dekje met een longeersingel)

Ik bedoel inderdaad een barebackpad. Alleen ik wil hem wel zonder stijgbeugels. Het gaat er puur om dat de schoft dan niet zo uitsteekt. Met longeersingel vind ik niet fijn, omdat daar van die beugels aan zitten.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:41

Zo'n dekenband werkt ook :j elastiek

Ja_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:47

Ik heb ook een barbebackpad voor mn paard en het zit echt heerlijk! Je word ook ontzettend goed gecorrigeerd op je zit want zit jij scheef dan schuift die pad ook wat mee dus recht op je paard zitten is van belang. Daarbij merk ik ook dat mijn zit in het zadel hierdoor verbeterd is.

Ik heb hem van Emiel Voest. Deze is van een soort traagschuim waardoor hij naar de rug van het paard gaat vormen als hij warm word. ( dus als je erop gaat zitten).

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 13:48

DeniseES schreef:

Maar dat heb ik helaas niet. Heb geen eigen paard..

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 13:50

Ja_nine schreef:
Ik heb ook een barbebackpad voor mn paard en het zit echt heerlijk! Je word ook ontzettend goed gecorrigeerd op je zit want zit jij scheef dan schuift die pad ook wat mee dus recht op je paard zitten is van belang. Daarbij merk ik ook dat mijn zit in het zadel hierdoor verbeterd is.

Ik heb hem van Emiel Voest. Deze is van een soort traagschuim waardoor hij naar de rug van het paard gaat vormen als hij warm word. ( dus als je erop gaat zitten).

Maar dat zal wel duur zijn of niet?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:52

DeniseES schreef:

Jaa, tótdat je paard ineens een snoekduik maakt en je op z'n hals zit. Been there enzo :Y) 't Is dan net te elastisch.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:57

Koper schreef:
DeniseES schreef:

Jaa, tótdat je paard ineens een snoekduik maakt en je op z'n hals zit. Been there enzo :Y) 't Is dan net te elastisch.

Dat gebeurd met zadel toch ook :P en met bareback en zonder

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:12

Gewoon even zoeken op BareBackPad op Google inderdaad :j

Er zijn heel veel verschillende soorten / maten / materialen en kleuren.
Met of zonder stijgbeugels, in allerlei kwaliteiten, diktes en prijsklasses :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:40

Mijn elastische dekensingel is een heel stuk elastischer dan de singel van mijn zadel! Bovendien is een bontje ook minder stroef dan de onderlegger die ik onder mijn zadel heb. Een bontje met elastische singel schuift echt een stuk meer.

Ja_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:11

Ssmarty schreef:
Ja_nine schreef:

Maar dat zal wel duur zijn of niet?

Ja hij was rond de 200 euro zoiets. Maar die dingen gaan harstikke lang mee en ik heb er veel plezier van :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:00

Koper schreef:
Mijn elastische dekensingel is een heel stuk elastischer dan de singel van mijn zadel! Bovendien is een bontje ook minder stroef dan de onderlegger die ik onder mijn zadel heb. Een bontje met elastische singel schuift echt een stuk meer.

Balans? :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:47

Gewoon lekker helemaal niks op de rug en leren rijden zonder zadel. Als je eenmaal een onafhankelijke zit hebt ontwikkeld en je hebt nog steeds last van de schoft (wat ik betwijfel, want je krijgt eelt :') ) dan kan je alsnog 'n dekje met dekensingel gebruiken, verschuift niks aan hoor :P Als je maar kan rijden =:)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 21:11

xXutopiaXx schreef:
Gewoon lekker helemaal niks op de rug en leren rijden zonder zadel. Als je eenmaal een onafhankelijke zit hebt ontwikkeld en je hebt nog steeds last van de schoft (wat ik betwijfel, want je krijgt eelt :') ) dan kan je alsnog 'n dekje met dekensingel gebruiken, verschuift niks aan hoor :P Als je maar kan rijden =:)

Ik kan prima zonder zadel rijden, hoor. Maar mijn stuitje steekt erg uit, waardoor ik bij sommige paarden gewoon erg last van de schoft heb.. Een dekensingel/dekje heb ik niet...

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:56

Toen mijn pony haar zadel niet meer paste (te weinig bespiering na half jaar revalidatie) heb ik ook een hele tijd met een barebackpack gereden. Ik was er erg tevreden over, je kan gewoon stevig zitten, steviger als op de blote rug is mijn mening. Dus ik vind het een echte aanrader. Van dekjes met dekensingels met ik ook niet zo'n fan, het schuift toch wel iets en dan zit je voor je het weet toch schever op de rug als je denkt. ;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:10

Maar.... Mijn stuitje zit niet bij de schoft.... :o? Of bedoel je ruggengraad?! :P

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 10:51

xXutopiaXx schreef:
Maar.... Mijn stuitje zit niet bij de schoft.... :o? Of bedoel je ruggengraad?! :P

Nee, das waar. Bedoel inderdaad de ruggegraat...

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:37

Ssmarty schreef:
xXutopiaXx schreef:

Ik kan prima zonder zadel rijden, hoor. Maar mijn stuitje steekt erg uit, waardoor ik bij sommige paarden gewoon erg last van de schoft heb.. Een dekensingel/dekje heb ik niet...

Je wilt wel een barebackpad aanschaffen, maar geen dekensingel/dekje?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:55

Achja, als je toch geld overhebt :P :')