Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
niks mis mee (en anders een dekje met een longeersingel) DeniseES schreef:Barebackpad, maar ik ben er geen voorstander van omdat je met stijgbeugels op kunt stappen, die alleen op de band over de rug druk geven en dit niet verdelen. Daarnaast ben je daar ook in aan het staan waardoor het nog steeds niet goed verdeeld wordt.
Ik raad je aan lekker zonder zadel te gaan rijdenniks mis mee (en anders een dekje met een longeersingel)
elastiek Ja_nine schreef:Ik heb ook een barbebackpad voor mn paard en het zit echt heerlijk! Je word ook ontzettend goed gecorrigeerd op je zit want zit jij scheef dan schuift die pad ook wat mee dus recht op je paard zitten is van belang. Daarbij merk ik ook dat mijn zit in het zadel hierdoor verbeterd is.
Ik heb hem van Emiel Voest. Deze is van een soort traagschuim waardoor hij naar de rug van het paard gaat vormen als hij warm word. ( dus als je erop gaat zitten).
Ssmarty schreef:Ja_nine schreef:Ik heb ook een barbebackpad voor mn paard en het zit echt heerlijk! Je word ook ontzettend goed gecorrigeerd op je zit want zit jij scheef dan schuift die pad ook wat mee dus recht op je paard zitten is van belang. Daarbij merk ik ook dat mijn zit in het zadel hierdoor verbeterd is.
Ik heb hem van Emiel Voest. Deze is van een soort traagschuim waardoor hij naar de rug van het paard gaat vormen als hij warm word. ( dus als je erop gaat zitten).
Maar dat zal wel duur zijn of niet?
) dan kan je alsnog 'n dekje met dekensingel gebruiken, verschuift niks aan hoor
Als je maar kan rijden
xXutopiaXx schreef:Gewoon lekker helemaal niks op de rug en leren rijden zonder zadel. Als je eenmaal een onafhankelijke zit hebt ontwikkeld en je hebt nog steeds last van de schoft (wat ik betwijfel, want je krijgt eelt) dan kan je alsnog 'n dekje met dekensingel gebruiken, verschuift niks aan hoor
Als je maar kan rijden
Ssmarty schreef:xXutopiaXx schreef:Gewoon lekker helemaal niks op de rug en leren rijden zonder zadel. Als je eenmaal een onafhankelijke zit hebt ontwikkeld en je hebt nog steeds last van de schoft (wat ik betwijfel, want je krijgt eelt) dan kan je alsnog 'n dekje met dekensingel gebruiken, verschuift niks aan hoor
Als je maar kan rijden
Ik kan prima zonder zadel rijden, hoor. Maar mijn stuitje steekt erg uit, waardoor ik bij sommige paarden gewoon erg last van de schoft heb.. Een dekensingel/dekje heb ik niet...