Ik heb momenteel een barefoot drytex kids zadeltje voor mijn dochter en haar pony van 115 cm. Zij is inmiddels 9 jaar, en groeit langzaamaan toch echt uit haar barefoot. Ik ben dus een beetje aan het kijken naar een nieuw zadel. Ik word wel een beetje verleid door de goedkope boomloze zadels die je nu veel ziet met al die kleurtjes, maar ergens denk ik dat het een teleurstelling zal zijn. Daarnaast ben ik ook bereid om naar boomzadels te kijken maar dan heb ik weer zoiets van tja, die barefoot zat wel heel goed bij de pony en mn dochter rijd er ook lekker op. Ik heb ook nog eens een beperkt budget, en mijn dochter rijd maar heeeeel weinig.
Eigenlijk wil ik het liefste boomloos, maar is zo'n goedkope nou echt zoveel slechter? En betaal je bij barefoot alleen voor de naam?
Of kan ik beter even doorzoeken naar een maat 0 barefoot cheyenne drytex.
Ik twijfel ook omdat ik ineens hoor dat boomloos helemaal niet zo goed zou zijn, en boomzadels meer ruggegraatvrijheid hebben (heeft een zadelmaker gezegd)? Wat is nou beter, een zadel met boom of zonder boom??? Ik ben het spoor helemaal bijster hoor....Mijn gevoel zegt; boomloos is beter, maar ja, als experts wat anders zeggen, wat moet je dan? Ik hoor jullie graag meedenken!