Help, ik weet het niet meer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Help, ik weet het niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:55

Ik heb momenteel een barefoot drytex kids zadeltje voor mijn dochter en haar pony van 115 cm. Zij is inmiddels 9 jaar, en groeit langzaamaan toch echt uit haar barefoot. Ik ben dus een beetje aan het kijken naar een nieuw zadel. Ik word wel een beetje verleid door de goedkope boomloze zadels die je nu veel ziet met al die kleurtjes, maar ergens denk ik dat het een teleurstelling zal zijn. Daarnaast ben ik ook bereid om naar boomzadels te kijken maar dan heb ik weer zoiets van tja, die barefoot zat wel heel goed bij de pony en mn dochter rijd er ook lekker op. Ik heb ook nog eens een beperkt budget, en mijn dochter rijd maar heeeeel weinig.
Eigenlijk wil ik het liefste boomloos, maar is zo'n goedkope nou echt zoveel slechter? En betaal je bij barefoot alleen voor de naam?
Of kan ik beter even doorzoeken naar een maat 0 barefoot cheyenne drytex.
Ik twijfel ook omdat ik ineens hoor dat boomloos helemaal niet zo goed zou zijn, en boomzadels meer ruggegraatvrijheid hebben (heeft een zadelmaker gezegd)? Wat is nou beter, een zadel met boom of zonder boom??? Ik ben het spoor helemaal bijster hoor....Mijn gevoel zegt; boomloos is beter, maar ja, als experts wat anders zeggen, wat moet je dan? Ik hoor jullie graag meedenken!

kiki1976

Re: Help, ik weet het niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:49

Heel veel zadelmakers kraken boomlozezadels af, maar vertellen er je voor het gemak de helft niet bij.
Bij een boomlooszadel moet je wel altijd een speciale pad met inlage's gebruiken om de ruggengraat vrijheid te creeeren.
En als ze goed loopt onder een boomlooszadel waarom dan overstappen naar een boomzadel?
Mits je wegkomt met de lengte van een BF maat 0 zou ik daar zeker voor kijken.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 19:55

Hoi
Ja die indruk heb ik dus ook, dat ze gewoon niets hebben met boomloos, omdat ze daar a. niet aan kunnen verdienen, b.niets aan kunnen verbouwen...
Ik gebruik uiteraard de bijbehorende pad.
Inmiddels hebben we er een probleempje bij; mn dochter wil haar barefoot kids niet kwijt.... vind hem zooo lekker zitten en de kleurtjes... ja. Ze zit nog niet op de cantle, dus misschien toch gewoon nog maar ff wachten?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:01

Volgens mij (maar weet het niet 100% zeker) is de BF kids t/m maat 140...
Tja de kleurtjes zijn ook super, geef haar geen ongelijk hihi

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 20:12

Hoi
Ja dat staat er bij, maar de volgende maat zou vanaf maat 32 zijn, mijn dochter heeft maat 146/152 dus nog lang geen 32. Welke maat zou je dan voor die maten ertussen moeten nemen hahaha. De mensen van boomloosrijden.nl hebben me gezegd dat zolang ze niet op de fork en cantle zit, ze er nog in kan. Nou ze heeft nog wel ruimte dus ik denk dat we gewoon nog maar ff moeten doen met dit zadeltje (ze wil er zelf helemaaaal geen afstand van doen, zit zo lekker zegt ze....)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:05

Als hun aangeven dat het nog prima gaat dan zou ik haar er nog ff lekker mee laten rijden hoor!

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:38

Het is ook lastig. Ik weet het ook even niet meer...
Boomloos, met boom, Barefoot Cheyenne... maat X0 of maat 0? Of toch maar eerst die goedkopere proberen? Pfff... als ons eerste zadel nou gewoon paste ;) Was ik nu klaar geweest :) De zoektocht gaat door...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:10

Bij twijfel over Barefoot gewoon een testzadeltje proberen, dat is het handigst en vaak het goedkoopst vergeleken met zomaar wat kopen op goed geluk :)

Voor de wederverkopers / testzadel-lijst, zie hier, beweeg je muisaanwijzer over de wederverkopers heen en je ziet hun testzadel-aanbod :)

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Testzadels-Aanvragen/