Deken vragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

drae

Deken vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 16:52

Hooi , ben opzoek naar een deken maat 175 die niet te duur is .
maar mijn vraag is : is voor een winterdeken , wanneer het goed koud is 200 gram genoeg , of toch 400 gram vulling . of maakt dat niet erg uit ?

& heeft iemand ervaring met www.nikahorseproducts.nl
Dekens hebben een mooi prijsje , maar is het ook goede kwaliteit ?

& tot slot : welke van deze vind je leuker/geschikter/beter ?

1. http://www.allesvoorpaarden.nl/index.ph ... en-tt.html

2. http://www.nikahorseproducts.nl/catalog ... cts_id=277

3. http://www.nikahorseproducts.nl/catalog ... cts_id=177

dankjewel alvast :D

Nynke_Mandy

Re: Deken vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:56

Ik vind de 1e deken het mooist :j

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 16:57

is 200 gram vulling ook genoeg voor ''koude winterdagen'' met regen , sneeuw enz ?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:01

ik heb nog wel een 175 liggen. een 200 gram. ik weet niet of je je pony scheert en wat je er mee wil doen. maar mijn geschore pony had in echte koude winterdagen 1 200gram tussen deken 1 200 gram winterdeken 1 fleece hals deken en 1 wollen deken.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 17:07

Dus dan zou het beter zijn als ik een 400 gram neem , aangezien jij je winterdeken 200 gram met van alles combineerde ?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:10

ligt er aan wat je met je pony gaat doen. die pony had in het begin toen ik haar reed en niet schoor ook meet 200 gram op

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 17:20

Heb er trouwens nog geen , maar komt een stal vrij in december en dan gaan we er naar kijken . Maar moet wel me spullen alvast voor elkaar hebben.

scheren doen we wel. Dus dan word dat best koud denk ?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:24

Hoe veel grams je moet hebben is een beetje afhankelijk van wat je zelf wilt.
Er zijn genoeg mensen die leggen in het begin meteen een 300 grams deken op, en daar loopt het paard de hele winter mee.
Een ander begint met 100, dan 200, 300, 400... en dan weer afbouwen..
Heel leuk, maar je moet wel 4 dekens kopen :+

het is wel verstandig van je om nu een deken te kopen, de grondstofprijzen zijn flink gestegen en de dekens worden alleen maar duurder.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:28

ik weet niet waar je vandaan komt maar anders mag je best een keer langs komen ik heb echt nog heel veel dekens liggen van mij pony

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 17:35

ook een 400 gr ? , noord-holland . Even in je profiel gespiekt , en ehet enige gebombadeerde is rotterdam volgensmij ... ?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:36

nee, omdat ik al een 200 gram had van mijn oude pony heb ik doe gehouden en een 200 er bij gekocht.

nee rotterdam is niet als eenigste gebombardeerd. het gaat namelijk over een film

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 17:52

huh , heb je dan zegmaar 2 200 gram winterdekens over elkaar, of heb je het over dat 1 200gram tussen deken 1 200 gram winterdeken 1 fleece hals deken en 1 wollen deken.

haha ooh dan weet ik het niet , is het sws in nh ?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:54

ik heb 1 tussen deken( 200gram) en 1 winterdeken ( 200gram), en daarbij de rest. maar dan is het wel - 10 en die pony stond in een contrainer dus ook niet heel warm.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:57

Niet elke winterdeken is waterdicht! Dus wil je ook dat hij buiten onder hetzelfde dek staat wel opletten dat je een waterdichte koopt en die zijn duurder dan de "normale"stal dekens.
Dan heb je nog geen paard, dus wacht tot je die hebt gekocht, want maten zeggen lang niet alles, daar zit veel verschil in in pasvorm.
Dan ook nog eerst passen voor je koopt.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 17:58

maar je zou het bijv met een tussen deken , en 1 winterdeken ook gewoon redden , of zou er dan bijv nog een warme fleecedeken bij moeten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:58

Ik zou maar wachten met het kopen van dekens tot je echt een paard hebt, dan pas weet je wat je voor maat moet nemen, dat is zeer afhankelijk van de bouw van het dier.

En niet alle paarden hebben het te snel koud, dat is ook afhankelijk van het dier zelf en wat je ermee gaat doen en of ras.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:00

aerdenhout1 schreef:
Niet elke winterdeken is waterdicht! Dus wil je ook dat hij buiten onder hetzelfde dek staat wel opletten dat je een waterdichte koopt en die zijn duurder dan de "normale"stal dekens.
Dan heb je nog geen paard, dus wacht tot je die hebt gekocht, want maten zeggen lang niet alles, daar zit veel verschil in in pasvorm.

7 zijn de bovenstaande waterdicht , ondankt de prijs , of niet ?
wat betreft maten weet ik al meer , aangezien het of een welsh of een nrps/ of een new forest d pony word en zowieso word het een sportpony .

dankje voor de tips

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:01

Ragdollcat schreef:
Ik zou maar wachten met het kopen van dekens tot je echt een paard hebt, dan pas weet je wat je voor maat moet nemen, dat is zeer afhankelijk van de bouw van het dier.

En niet alle paarden hebben het te snel koud, dat is ook afhankelijk van het dier zelf en wat je ermee gaat doen en of ras.

zie reactie naar aerdenhout1

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:01

`Toch bedankt voor het advies mensen :D

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:06

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:07

kwarktaart schreef:
aerdenhout1 schreef:

7 zijn de bovenstaande waterdicht , ondankt de prijs , of niet ?
wat betreft maten weet ik al meer , aangezien het of een welsh of een nrps/ of een new forest d pony word en zowieso word het een sportpony .

dankje voor de tips

Niet elke Welsh of een NRPS of een New Forest heeft maat 175 :+
Ookal is het een D-pony, een haflinger die bijv. even groot is als een Arabier zal een maatje groter nodig hebben omdat die breder is. En zo verschilt het per pony.
Of je moet je pony bij je dekens kopen :D

[EDIT] even ontopic, als je twijfelt tussen 200 of 400 kun je beter een 200 kopen, ik neem aan dat je met een graad om 5 nog geen 400 op gaat leggen? En als ik er 1 moet kiezen tussen die 3 ga ik voor de Thor, de 1e dus
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 29-07-12 18:17, in het totaal 3 keer bewerkt

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:08

nog een vraag ; wat is dat waterdichtheidwaarde ? -> Waterdichtheidswaarde 2000 wr/wp, ademend vermogen 2000 mvp

bij de eerste deken stond trouwens dit en dat het een buitendeken was

en bij de rest stond dat de dekens ademend en waterdicht waren

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:10

Citaat:
Ookal is het een D-pony, een haflingen die bijv. even groot is als een Arabier zal een maatje groter nodig hebben omdat die breder is. En zo verschilt het per pony.

Maar verwacht niet dat bijv. een nrps , die flink sport omvang halflinger heeft ( uitzondering sport-haffies/ en of dunne haff's)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:12

mijn nrps tamara had een 165 en mijn new forest een 175.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:17

kwarktaart schreef:
Citaat:
Ookal is het een D-pony, een haflingen die bijv. even groot is als een Arabier zal een maatje groter nodig hebben omdat die breder is. En zo verschilt het per pony.

Maar verwacht niet dat bijv. een nrps , die flink sport omvang halflinger heeft ( uitzondering sport-haffies/ en of dunne haff's)

Beetje eigenwijs he? maar als je allemaal zo goed weet doe dan maar wat je niet laten kan.