help zadels gestolen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_dali_

help zadels gestolen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 13:46

Sinds woensdag 25 juli zijn mijn twee zadels gesolen bij KaBeKo stables aan de Immenweg in Lunteren. |(
Ze zijn verdwenen uit een afgesloten zadelkamer waar alle zadels van de pension klanten hangen.
Er zijn geen sporen van inbraak en alleen mijn twee zadels zijn verdwenen.
Wie o wie kan mij helpen.
Misschien dat ze ergens te koop worden aangeboden of dat iemand iets meer informatie heeft.
Het gaat om een Ainsley dressuur zadel type Integra met leren stijgbeugelriemen en rvs stijgbeugels en een Anky dressuur zadel type classic met leren stijgbeugelriemen en sprenger bow balance stijgbeugels.
mocht je hier meer van weten stuur mij dan een pb.

Lieset23

Re: help zadels gestolen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 13:59

Best vreemd. Geen sporen van inbraak. Afgesloten zadelkamer waar neem ik aan alle pensionklanten een sleutel van hebben?? Tja krijg dan een raar gevoel...

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:00

Ik zou eens eventjes gaan informeren bij de mensen die daar paarden hebben staan, want dit lijkt me een onderlinge actie..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:52

inderdaad, geen sporen van braak en alleen jouw zadels zijn weg?? Dat lijkt mij geen toeval meer.

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:55

Zitten de zadels is afgesloten kasten, of kan iedereen van stal eigenlijk ook jou zadel pakken?
Wel toeval dat het precies alleen jou 2 zadels zijn, een inbreker (die jij niet kent) weet natuulijk niet dat die 2 zadels van dezelfde eigenaar zijn.
Heb je al contact met de politie opgenomen?

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:21

lijkt me inderdaad erg typisch dat alleen jouw zadels weg zijn... wellicht stalgenoten maar eens peilen??

_dali_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 15:26

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb inderdaad aangifte gedaan bij de politie ik hoop dat zij er iets mee kunnen maar daar reken ik niet op.
Ik heb een vermoeden wie ze heeft, maar ja hoe toon je dat aan want diegene gebruikt niet mijn zadels.
De grap is ook dat ik daar drie zadels had hangen maar niemand wist van dat derde zadel af en die hing er dus nog wel.
Ook ik vind dit een bizarre dan wel zeer achterbakse actie ik ben er ook echt ziek van. |(

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:29

misschien duidelijk laten vallen op stal hoe je er van baalt en misschien zeggen dat je aangifte gedaan hebt zodat die persoon het hoort.
of anders in overleg gaan met de staleigenaar

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:37

Als diegene die je verdenkt net langsloopt ofzo, beetje gaan opscheppen van:
''Ja ik ben naar de politie geweest als ze hem vinden krijgt hij/zij een hoge boete van 1000 euro'' enz.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:53

Oef, dat gaat lastig worden ben ik bang, is een vrij veel voorkomend zadel...

Wat zegt de staleigenaar ervan, denkt die dat er ingebroken is of dat iemand met een sleutel je zadels weggehaald heeft? Misschien kan die nog iets betekenen in deze zaak?

Als je behoorlijk zeker bent wie dit gedaan heeft, dan zou je nog kunnen overwegen om het zadel van diegene op dezelfde manier weg te halen, en dan maar kijken hoe diegene reageert en onschuldig iets zeggen in de trant van: we moeten maar duimen dat onze zadels weer teruggebracht worden, als de mijne weer terug komen komt de jouwe misschien ook wel terug O:)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:00

pmarena schreef:
Als je behoorlijk zeker bent wie dit gedaan heeft, dan zou je nog kunnen overwegen om het zadel van diegene op dezelfde manier weg te halen, en dan maar kijken hoe diegene reageert en onschuldig iets zeggen in de trant van: we moeten maar duimen dat onze zadels weer teruggebracht worden, als de mijne weer terug komen komt de jouwe misschien ook wel terug O:)

Dit doe je dus niet.. straks was diegene het helemaal niet..
Bovendien is TS dan geen haar beter...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:02

Daarom: als je behoorlijk zeker bent.

Best kans dat er gewoon een mispunt daar rondloopt die het op de TS voorzien heeft en voor wie dit typisch iets is. Dan kun je diegene zichzelf wel rot laten lachen en zelf een schadepost hebben van boven de 1000 euro, maar van mij mag iemand dan absoluut een poging wagen om dit weer recht te trekken :j

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:09

Wat zegt de stal eigenaar hier over? Lijkt mij dat hem dit ook aangaat. Zeker als een stalgenootje er misschien iets mee te maken heeft.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:52