Ik heb al even rondgeneusd in andere topics maar kwam er toch niet helemaal uit.
Ik heb een paard wat nogal rond geribt is, geen schoft heeft en ook geen duidelijke schouderbegrenzing heeft.
Nu heb ik al diverse zadels gehad (inclusief zadelmakers).
De vorige zadels lagen zo slecht dat ik in het ergste geval onderaan zijn buik hing.
Nu heb ik de Massimo trail, en het schuift naar rechts maar verder ligt het prima. Nu komt dat dus door zijn bouw + scheefheid en ook mijn balans.
We zijn dus hard aan het werk om zijn scheefheid en onze balans te optimaliseren, en we zijn al op de goede weg. Maar doordat het zo blijft schuiven, blijven we wel tegen onze balans aanlopen en blijft het schuiven (wel al veeeeeel minder als in het begin
)Nu heb ik weer diverse zadelmakers gesproken, ook degene die dit zadel heeft aangemeten. En die adviseren mij nu een anatomische singel of banaansingel.
( ze hadden het ook over antislipmat + opvullen met zo'n soort gel aan de ene kant, maar dit zelf lijken mij geen fijne opties voor het paard!)
In het verleden kocht ik alles wat me prima leek, maar tegenwoordig blijkt dat achteraf weggegooid geld te zijn!
Vandaar dat ik graag jullie ervaring hiermee wil horen van dit zelfde probleem:
Dus dat het zadel naar links of rechts schuift vanwege bouw/scheefheid paard en balans van de ruiter.
Welke singel voor jullie DE oplossing was/is. (of mogelijk toch iets anders dan een singel?)
De dekjes van HAF hebben dat. Maar die zijn wel duur.
.)