Dekje schuift naar achteren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Dekje schuift naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 20:18

Hoi allemaal!

Ik heb een op zich best vervelend probleem...

Sinds een aantal weken schuiven al mijn dekjes naar achteren en flink ook... De zadelmaker is wel geweest, deze heeft alleen de boom wat versmald (Massimo Trail), en verder lag het zadel goed. Voor de zadelmaker had ik hier geen last van, maar na de zadelmaker ook niet. De zadelmaker is begin mei geweest en ik heb er pas sinds begin juni last van en in tussentijd heb ik gewoon gereden.. Met dekjes zonder lusjes voor de singelstoten is het helemaal een ramp, die schuiven gewoon net zo lang door tot ze er aan de achterkant af vallen bij wijze van spreken. Natuurlijk laat ik het niet zo ver komen, omdat het gewoon ontzettend vervelend is voor mijn paard als er ineens een dekje half onder het zadel zit en half niet.. Maar ook met dekjes mét lusjes gebeurt het...

Wie heeft er nog meer last van?
Hoe komt dit zo ineens en hoe op te lossen?

Nadine_S

Re: Dekje schuift naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:20

Trek je het dekje goed de kamer in? Wil wel eens helpen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:20

Als je dekje schuift, schuift je zadel ook....

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 20:20

Ja, voordat ik aansingel trek ik het dekje aan voor en achterkant omhoog, waardoor hij dus in de kamer komt te zitten..

Zal eens vragen of stalgenootje erop wil letten antje_vip. Ik merk het namelijk zelf niet, ook nergens wilde haren o.i.d. :P
Als het al zo zou zijn, lijkt mij dat dit minimaal is, anders zou ik het met afzadelen wel merken dat mn zadel ineens anders ligt.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:22

Als mijn dekje gaat vliegen, is dat bij mij dan vooral tijdens het instappen. Als paard nog niet helemaal is aangesingeld bijvoorbeeld, óf als het klittenband om de singel niet goed zit óf omdat ik 'm niet goed omhoog heb getrokken, maar ik zie dat je dat allemaal al doet :+

Heb eerlijk gezegd geen idee hoe het anders kan, heb je het echt bij één dekje of bij een bepaald merk of bij al je dekjes?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 23:07

Bij al mijn dekjes in principe. Bij de een wel wat meer dan bij de ander. Het ergste is het bij mijn twee QHP dekjes, die hebben ook geen lusjes voor de singelstoten.. En verder heb ik het bij mijn BR en HH en merkloze dekje, welke wel alledrie lusjes hebben, wel een heel stuk minder, maar ze verschuiven wel..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:25

Heb je anders misschien een foto van je zadel? :) Ben wel benieuwd hoe hij ligt.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 15:19

Natuurlijk :P Maar aangezien de zadelmaker laatst nog is geweest en het hele zadel heeft nagekeken en waar nodig heeft aangepast, neem ik aan dat daar het probleem niet kan liggen :n

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1871_n.jpg

Op deze foto kan je duidelijk zien dat het dekje apart van het zadel naar achteren schuift (want uiteraard leg ik het dekje niet zo onder het zadel, maar gewoon zoals het hoort, voor en achter het zadel een stukje over en het dekje in de kamer trekken voor het aansingelen)..
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8546_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3429_n.jpg

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:40

Met die QHP dekjes heb ik er ook last van gehad...
Bij mij gewoon nooit opgelost, inmiddels heb ik een andere powniee

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:47

Ik heb het toen ook een keer gehad, was me dekje verloren, foetsie weg onder het zadel vandaan.
Mijn zadel lag toen totaal niet goed (ondanks dat die net van de zadelmaker kwam) onder mijn andere zadel gebeurde dat niet.
En ik heb pads inderdaad zonder enkele lusjes eraan, andere zadelmaker erbij gehad en die had een kleine aan passing nog aan de boom kunnen doen en nu blijven ook gewoon de pads liggen.
Vriendin van me heeft het ook gehad met de nieuwe pony, in het begin schoven de dekjes enorm maar later niet. ze heeft niks aan het zadel laten doen maar waarschijnlijk heeft de pony doordat die weer in de spieren kwam effect gehad op het blijven liggen van de dekjes.
Veder zou ik het eigenlijks niet echt weten, of het per model verschillend is of stof?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:52

Heb je altijd dit type dekjes gehad? Ik herken het wel namelijk, met hetzelfde zadel. Alleen dit type dekjes (pagony en BR als ik het goed zie op de foto?) schuiven onder mijn zadel weg. Als ik rij met stevig katoenen dekjes met een stevige ruglijn met 'zwanenhalsvorm' heb ik er geen last meer van.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 23:55

De grijze is BR en de blauwe weet ik zo niet, iets met een G, geen Pagony. Maar met die blauwe heb ik het 't minste..

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:58

Ik heb dat ook met sommige dekjes maar die van suede stof blijven bij mij het best liggen.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:03

Je zou een antislip matje tussen dekje en zadel kunnen proberen!

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:04

Prisjee91 schreef:
Je zou een antislip matje tussen dekje en zadel kunnen proberen!

Dacht ik ook aan!!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:07

toevallig bezig geweest met vliegenspray of glansspray of iets dergelijks? daar kan de boel ook van gaan schuiven.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:18

Vliegenspray! :j Dat zou het misschien wel kunnen zijn, in combinatie met de gladde zomervacht?
Zo'n anti slip dingetje kan ik ook proberen inderdaad!

Bedankt voor de tips.
Ik zal sowieso nog even iemand laten opletten of mijn zadel niet toevallig ook schuift, anders moet ik de zadelmaker opnieuw weer even laten komen.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:11

mijn dekjes gaan ook aan de schuif als ik vliegenspray gebruikt heb. Ik spuit nu gewoon niet meer op de plaats van het zadel, of enkel wanneer ze al opgezadeld is. (ik spray alleen maar voor ik ga rijden) en de dekjes blijven weer op hun plaats :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:15

Het zadel lijkt in elk geval wel goed te liggen :) Maar ik lees dat het waarschijnlijk van vliegenspray komt? Van gladde vachtjes kan de boel ook verschuiven.