Vragen over vliegendekens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Gillian_

Vragen over vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 18:34

Haai bokkers !

Omdat men paardje vol met vliegen en dazen staat en ik het niet meer kan aanzien, ga ik een vliegendeken kopen.
Omdat dit m'n eerste paardje is, en ook m'n eerste deken weet ik niet goed waar aan en waar af.
- Een deken met of zonder hals ? Ze rolt ontzettend graag, daarom ben ik bang dat als ik die met hals pak, dat dit niet goed komt.
Maar zonder hals : dan komen de insecten naar haar hals.
Ze neemt ook graag een sprintje, dus het moet comfortabel zitten en het liefst zou ik er ook nog mee willen rijden, want ben niet van plan om 2 dekens te kopen ; een om te rijden en een voor op de weide/stal.
Heeft iemand voorkeuren ?

( heb wat rondgezocht op bokt, maar de eisen zijn niet hetzelfde )

Groetjes!

nikkie722

Re: Vragen over vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:49

ik heb goede ervaringen met de buccas vliegendekens met afneembare hals. wel prijzig maar ligt bij mijn paarden erg goed, mooie pasvorm de hals is eraf te halen, wat ik ook altijd wil, geen vaste hals
voor het rijden heb ik een uitrijvliegendeken maar met een normale vliegendeken gaat het ook gewoon goed hoor!
als je deze dekens te prijzig vind: die van de welkoop zijn ook fijn (de lichtblauwe) ook met afneembare hals. succes met je zoektocht!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:52

Ik vind met een vaste hals juist ideaal! Gaat minder snel kapot en sluit altijd goed aan. Mijn paarden rollen ook best vaak, maar de dekens blijven goed liggen, dat is ook met hals geen probleem. Ik zal dus gewoon een met hals doen, daar doe je je paard echt een plezier mee.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:00

zo zie je maar, iedereen is anders en dat moet je zelf ondervinden wat voor deken er voor jouw paard het meest geschikt is!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:01

Mijn pony had ook veel last van dazen etc maar ik heb gewoon een normaal dingetje gekocht, andere paarden slopen hem toch wel weer, en het werkt ok wel

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 19:38

Dank jullie voor de reacties ! Zal eens rondspeuren in de winkels ( heb het vandaag al wel gedaan, maar allemaal uitverkocht !! ) Ik kan beginnen met een afneembare hals, bevalt die hals, laat ik ze erop. Slaat die tegen, kan ik ze er nog altijd afhalen. Zijn alle dekens 'rolbestendig' ?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:43

Ik heb er nu 1 van Nika paardendekens en het is een erg fijne deken die goed op de plaats blijft liggen en ook niet warm. Mijn paard staat ermee op de wei en die blijft prima liggen. Ook nog eens erg betaalbaar.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:04

Zolang er buiksingels aan zitten en bilriemen, zijn ze allemaal rolbestendig, geen probleem!

LisaIts264

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:38

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:42

Ik vind de bucas buzz off full neck erg prettig :)
Blijft hier netjes liggen ook met rollen e.d.

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:02

Heb juist gezien bij de nika dekens, zien er goed uit en zijn niet duur ! Zelfs goedkoop voor een goed deken als ik het zo kan lezen. Maar zie dat de verzendingskosten naar België €11 zijn... Zal eens kijken of ik ze ergens anders kan krijgen, maar ik blijf zoeken dus voorkeuren mogen altijd gepost worden !

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:39

Ik heb een vliegendeken ('Fly-cooler') van epplejeck voor de dagen met de ergste dazenplagen, fijn deken! Heeft een vaste hals en kruissingels, bilkoorden en makkelijke sluitingen op de borst. Heeft een brede staartflap, kan evt bevestigd worden aan een halster en is bovendien ook niet zo duur. Is in verschillende kleuren te verkrijgen. :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:41

De Rambo Sweet itch Hoody :D kost een paar centen maar dan heb je wel een goede deken.
De deken word door veel meer mensen aangeraden en ik ben ook opzoek naar een vliegendeken.
Mijn paard is alleen kopschuw waardoor ik dat met de oren niet zo zie zitten, maar toch zit er wel over na te denken.
(die van mij word knetter gek van de dazen en vliegen)

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:21

Heb er al verschillende gehad, bucas, ej, vantaggio, en nu dus nika, de nika bevalt me echt het best(met vaste hals en buikflap)! Blijft superliggen en bevalt me veel beter dan de dure bucas die ik heb gehad, die schoof alle kanten op..
M'n nichtje heeft voor haar paarden trouwens vliegendekens van premiere, goedkoop en blijven ook super liggen en een mooie pasvorm :)

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 10:02

Bedankt iedereen voor jullie reacties ! We gaan vandaag nog eens een paar winkeltjes bezoeken en hopen dat ze dekens hebben ( fingers crossed :D )
Nou heb ik nog een vraagje ; kun je met een deken aan grondwerk ( dus echt met een stick ) doen ?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:40

Ik heb 2 verschillende dekens, 1 van Bucas en 1 van Dominick. Die van Dominick heeft geen buikflap maar wel een super pasvorm voor mijn korte PRE met flinke hals. Het is geen 'luxe' deken maar hij zit geweldig goed.

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 16:46

Haaj allemaal, dank je voor de reacties !
Ik kwam aan bij m'n bompa, waar m'n paardje staat en hij had al een deken gaan halen.
Er was maar 1 model, dus hij heeft: Premiere vliegendeken zonder hals.
Toen ik zei dat er met hals bestonden, zei hij dat ik maar eens moest rondzien of ze de hals niet apart verkopen, iemand een idee ?
Het is een goed deken, maar wanneer ze in 'graaspositie' staat, vind ik dat de borstriempjes storen. Het drukt dan op haar 'ja, wat is dat, hals ?'. Maar wanneer ze normaal staat is het goed.
Er zijn 2 lintjes vanachter, die je door de benen moet steken, maar dat vind ik nutteloos, voor wat dient dat ?

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:05

_Gillian_ schreef:
Haaj allemaal, dank je voor de reacties !
Ik kwam aan bij m'n bompa, waar m'n paardje staat en hij had al een deken gaan halen.
Er was maar 1 model, dus hij heeft: Premiere vliegendeken zonder hals.
Toen ik zei dat er met hals bestonden, zei hij dat ik maar eens moest rondzien of ze de hals niet apart verkopen, iemand een idee ?
Het is een goed deken, maar wanneer ze in 'graaspositie' staat, vind ik dat de borstriempjes storen. Het drukt dan op haar 'ja, wat is dat, hals ?'. Maar wanneer ze normaal staat is het goed.
Er zijn 2 lintjes vanachter, die je door de benen moet steken, maar dat vind ik nutteloos, voor wat dient dat ?

die riempjes zijn blikoorden, dat zorgt ervoor dat de deken op zijn plek blijft al je paard gaat rollen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:13

die bilkoorden zijn juist heel erg belangrijk, zoals kellyloet ook al zegt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:29

Bilkoorden zijn belangrijk wanneer de pasvorm niet goed genoeg is ;)

Rambo dekens hebben geen bilkoorden. Die blijven gewoon goed liggen. Dat is het verschil.

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 17:48

Dank jullie voor de reacties !
Kan ik eventueel het boventse borstriempje los laten, want dat spant tijdens het grazen. Het zit dan zo dubbel tussen haar vetjes :p

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:39

diedepol14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:04

fjordjes schreef:
Ik heb er nu 1 van Nika paardendekens en het is een erg fijne deken die goed op de plaats blijft liggen en ook niet warm. Mijn paard staat ermee op de wei en die blijft prima liggen. Ook nog eens erg betaalbaar.

nika horseproducts?
daar heb ik er ook 2 van! vindt ze ook erg fijn