Touwhalster: de knoopjes aan de zijkant. Ik snap het niet!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Touwhalster: de knoopjes aan de zijkant. Ik snap het niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 16:01

Hoi!
Ik wil volgende week op mijn kamp met m'n kids een touwhalster knopen. Vorige week is het voorgedaan en ik heb alles wel onder de knie eigenlijk, op één knoopje na..
Ik zie iedereen dit knoopje gebruiken aan de zijkant van de neus:
Afbeelding
Het knoopje bij 3 dus. Maar dit is niet het knoopje dat wij gebruikten, dat was er eentje die volgens mij veel lastiger was! En het was daarbij ook belangrijk dat beide knoopjes in het begin dezelfde kant op 'wijzen'met het lusje, als het ware. Dit is bij de handleidingen die ik op internet tegenkom ook niet van belang.
Dit is dus de knoop die wij hebben gedaan (als het goed is :D )
Afbeelding

Iemand bij wie het herkenbaar klinkt? Het is een beetje een vaag verhaal maar ik hoop dat het voor iemand toch duidelijk is :D en me kan helpen!

Bedankt!

Lori

Re: Touwhalster: de knoopjes aan de zijkant. Ik snap het niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:06

Ik denk niet dt het van belang is dat ze allebij de zelfde kant opwijzen, wel dat ze allebij op ongeveer de zelfde hoogte van de neus komen. Het was normaal de knoop net onder de neus die belangrijk was.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 16:08

Die vrouw die het mij leerde, zei dat je anders niet uitkwam op het moment dat je voor de tweede keer langs de neus komt, met die knoopjes dus.

Nu ik toch dit topic heb geopend, heeft iemand ideetjes voor mij over hoe je je touwhalster kunt pimpen? Lijkt me ook een leuke toevoeging voor de activiteit :D
Edit: liever gezegd, wat voor materiaal kan je daar het beste voor gebruiken?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:15

Dat is dat je het knoopje niet mocht "doortrekken" als ik het goed heb omdat je met je touw tijdens het terugkeren nog eens langs het zelfde knoopje moet passeren en het er dan moet kunnen doorsteken. Ben het wel niet zeker. Ben mij even een voorstelling aan het maken in m'n hoofd, denk dat het dat is.

Voor te pimpen, ik doe bij de neus zelf altijd een soort knoop (kan weitasknoop etc zijn) en je kan bij de knopen zelf een veertje aanhangen of iets.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:20

Het is wel een hele aparte knoop.
Ik knoop hem altijd op deze manier:
http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... lster.html

Pimpen kan heel leuk met naald en draad en vilt. Met vilt kan je hartjes en bloemetjes uitknippen en die op de neusriem naaien. Je kan ook (oude) knoopjes, roosjes en kraaltjes gebruiken.
Vooral de action heeft heel veel van dat soort spul voor heel weinig :)

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:54

Die je op nr 3 hebt zitten herken ik zo ook niet

Maar voor nr 2 gebruik je ook een andere dan gebruikelijk, die ken ik ook en vind het zelf een mooiere knoop. Het is even wat lastiger, maar wat er fijn aan is, is dat de touwtjes aan beide kanten recht uit de knoop komen zegmaar. Bij die simpele knoop komt er een soort hoek in. Misschien dat je diezelfde knoop ook op nr 3 hebt zitten, maar dan een klein beetje anders?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 22:37

Aestrith schreef:
Die je op nr 3 hebt zitten herken ik zo ook niet

Maar voor nr 2 gebruik je ook een andere dan gebruikelijk, die ken ik ook en vind het zelf een mooiere knoop. Het is even wat lastiger, maar wat er fijn aan is, is dat de touwtjes aan beide kanten recht uit de knoop komen zegmaar. Bij die simpele knoop komt er een soort hoek in. Misschien dat je diezelfde knoop ook op nr 3 hebt zitten, maar dan een klein beetje anders?

Ja dat was het inderdaad, dat de touwtjes er beter uitkwamen! Dat was de reden dat je die knoop per se moest gebruiken!

Heb je ergens een site waar dat staat of een naam van de knoop misschien?

Pimpen gaat wel lukken zo denk ik :D . Ik zat ook al te denken aan dat je een soort 'verbreding' kan maken over de neus, een knoopje wat ik vroeger ook altijd deed met de scoubidou touwtjes :+ Kan dat ook? En lukt dat met wol bijvoorbeeld? Of slijt dat te snel?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:43

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 22:47

Uiteindelijk ben ik er toch uit gekomen *\o/*

Ik heb nog een vraagje alleen: heeft iemand een plaatje oid waarin je goed kunt zien hoe een touwhalster op maat gemaakt kan worden? Dus waar de knoopjes moeten hangen? Ik weet dat de knoop onder zonder lus mooi tussen de 'wangen' in moet liggen maar vooral die van de neus weet ik niet precies waar die moeten, of hoe groot de lus rond de neus moet zijn. Wie helpt me! :)