Ik heb sinds 2 maanden mijn merrie en heb dan ook voor haar een nieuw zadel gekocht.
Het is een wintec pro dressuurzadel met cair system.
De zadelmaker is toen langs geweest en die zei (na niet al te lang voorgereden te hebben) dat het zadel paste.
Nu, na een aantal keren gereden te hebben met dit zadel, deed mijn merrie ineens iets anders.
Net nadat ik opgestegen was, sprong te vooruit en bokte ze en sprong ze totdat ik eraf lag.
Omdat mijn rug me zo'n pijn deed, heeft een vriendin van mij toen even op haar gereden (zij is kleiner en veel lichter dan ik)
Dit ging 5 tot 10 minuten heel goed, totdat ze wilde gaan galopperen (hoe schrijf je dat?)
Toen sprong mijn merrie weer in het rond. Ze bokte en steigerde totdat ook zij eraf viel.
Ik heb haar hierna een stuk of 5 keer gelongeerd, ook met zadel, maar dit deed ze heel goed en braaf.
Natuurlijk zat er nu geen gewicht op het zadel, dus misschien had dat wel helemaal geen zin.
Mijn merrie is 3 jaar, dus dit kon natuurlijk gebeuren.
Alleen ik ben toch bang dat er iets meer is, omdat ze dit nooit eerder had gedaan!
Niet alleen in die tijd dat ze bij mij is (2 maanden), maar ook bij haar vorige eigenaren.
Denken jullie dat het aan het zadel ligt?
Of zal ze een erg verkeerde beweging in de wei hebben gemaakt dat ze last van dr rug heeft?
Of misschien is het toch gewoon een vrolijke rare bui geweest?