Ik heb pas geleden een kiefferhalster gezien wat me erg mooi lijkt. Maar ook duur en mijn paard wil nog wel eens gaan hangen als ik hem douche met het gevaar dat het halster knapt, of de halsterring. Heeft iemand ervaring met deze halsters??
Ik heb een Kieffer hoofdstel (wat al vijftien jaar oud is) en dat bevalt erg goed. Maar ik neem aan dat je er bij bent als je je paard onder de douche zet. En dan kun je ook snel ingrijpen als paardlief wil gaan hangen. Kieffer staat wel bekend om de kwaliteit en dat vind ik ook belangrijk.
rocymax
Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-12 14:27
Ja ik ben er altijd bij, als ik hem douche. Ik ben ook blij met het merk Kieffer opzich, heb wel eens een zadel gehad, supertevreden, maar een halster heb ik nog nooit gehad
Wat je kan doen is dit halster aanschaffen en als je je paard gaat douche een ander sterk halster nemen met een paniek haak. Dan gaat je leren halster niet stuk (als die stuk gaat....) maar kan je je paard ook snel los krijgen.
rocymax
Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-12 17:45
Ja dat is op zich ook een goed idee Suus, maar we hebben de afgelopen dagen heel veel geoefend , beetje bij beetje met benen afspoelen en het gaat super nu, geen centje pijn!! Hij begint het zelfs heerlijk te vinden!