Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

jowien schreef:Ik raad je aan beide zadels een weekje te testen, want het is voor iedereen anders.
Er hoort zeker een speciale pad bij, daar zitten namelijk de kussens van je zadel in, voor de drukverdeling. Het is dus echt onderdeel van het zadel, ook al zit eht los. Je eigne dekje kan je er evetueel tussen doen, maar het dekje met de drukverdeling ('inlages' heten de schuimrubbers in zo'n dekje) moet direct op de rug van je paard.
Als ik je verhaal zo hoor, denk ik dat een Cheyenne goed bij je past. Je bent gewend (zonder zadel) zonder kniewrongen te rijden, dus die mis je niet. Ik heb zelf jaren een Cheyenne gehad. Toen die versleten was, toch maar eens een Cherokee getest. Maar ik vond bij de Cherokee dat ik met mijn benen ver van mijn paard af zat, er zat naar mijn gevoel veel zadel tussen mijn benen en mijn paard. Toch maar weer een Cheyenne gekocht, en nu erg tevreden met het close-contact-gevoel.
Maar wat je zelf het fijnst vind, merk je alleen als je het getest hebt. Kost niet veel, wel heel fijn!