Zadel ruilen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eef_juh

Zadel ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 15:19

Mijn wintec pro dressuur kan ik mogelijks tegen een kn symphonie ruilen. Dit is een 17inch wat beter zou zijn vr de korte rug van men paard. De kn is 7 jaar oud en mijn wintec 3jaar. Zou ik dit doen? Wrm wel, wrm niet?

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:25

Vind Wintex zowiezo geen fijn zadel.....Als de kn in goeie staat is ; ruilen !

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:25

als de KN beter op het paard ligt dan de wintec en beide zadels zijn verder gewoon heel en netjes onderhouden zou ik persoonlijk direct ruilen
KN is ene stuk duurder dan wintec bij aanschaf nieuw en kwalitatief dik in orde
en als ik dna naar mezelf kijk...ik vind wintec gewoon niet fijn rijden

eef_juh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 15:28

Sonja_vR schreef:
als de KN beter op het paard ligt dan de wintec en beide zadels zijn verder gewoon heel en netjes onderhouden zou ik persoonlijk direct ruilen
KN is ene stuk duurder dan wintec bij aanschaf nieuw en kwalitatief dik in orde
en als ik dna naar mezelf kijk...ik vind wintec gewoon niet fijn rijden

Ja het moet natuurlijk goed passen, dat is het allerbelangrijkste maar stel even dat het past he.

antje_vip

Re: Zadel ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:38

Ik zou ook ruilen, zeker als je huidige zadel niet goed past.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:40

Als het zadel goed past lijkt me geen verkeerde ruil maar ik zou er wel even een keertje op rijden. Het is maar net wat je lekker vindt en in welke staat het zadel is natuurlijk.
Zelf vindt ik wintec wel een lekker zadel om te rijden beter als sommige dure merken dus zeker even uitproberen of jezelf ook lekker zit!

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:56

Tja qua waarde zou ik meteen zeggen doen, simpel om het feit dat je wintec nog hooguit 300€ waard is en een KN zomaar het dubbele....(mits het nog in goede staat is)

Maar dan kom je wel op iets anders uit, past het wel op je paard en zit jij er lekker in.
Is dat beide het geval dan niet twijfelen maar meteen doen!(Die kans ga je nooit meer krijgen anders!)

Om zeker te zijn van het bouwjaar van je KN even naar het serienummer kijken, de eerste 2 cijfers waar het serienummer mee begint is het bouwjaar, deze zou dan moeten beginnen met 05(als hij echt 7 jaar oud is natuurlijk)

eef_juh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 09:26

Het zadel is blijkbaar van 98 maar wel ng in goeie staat, zit super vr mij en ook voor mijn paard, hij loopt er veel fijner mee. Alleen de kussen mogen wel eens opgevult worden.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:55

In dat geval zal ik eerst eens gaan kijken wat anderen vragen voor dat model

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:01

Dan is de waarde denk ik wel te vergelijken (is het zadel erg afgeleefd dan is het minder waard maar ziet het er verder netjes uit dan zou ik het zeker doen) Ik zou je adviseren om een zadelmaker het pas te laten maken op de rug van je paard . Als ie er n al veel fijner onder loopt wordt het alleen maar beter al de vulling van het zadel aan gepast is aan je paard. Succes !