Help!! Welk spring/vzh zadel voor moderne Haflinger??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Help!! Welk spring/vzh zadel voor moderne Haflinger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 22:01

De titel zegt het eigenlijk al maar even uitgebreide toelichting..

Ik ben opzoek naar een veelzijdigheiszadel of een springzadel voor een moderne haflinger..
Ik heb voor haar een Rossner Amerika Dressuur Plus ( http://www.divoza.com/collectie/overig/ ... zadel.html )
Dit zadel ligt als een huis mede dankzij het Plus systeem (dikkere kussens van achter)

Maar nu wil ik graag gaan springen met haar. Kleine sprongetjes/hupjes is wel te doen met dressuur maar wil toch graag een zadel erbij voor het springen.

We hebben al menig zadel geprobeerd maar tot nu toe klapperd of wiebelt het allemaal en mis ik vulling achteraan het zadel zeg maar (en nee de bomen zijn niet te breed..)

Heeft iemand een tip voor een zadel voor een wat rechtere rug??

Desbetreffende paard.
Afbeelding

bb260

Re: Help!! Welk spring/vzh zadel voor moderne Haflinger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:34

Ik heb echt totaaaaal geen verstand ervan hoor! Maar ik vind zelf een VZH vreselijk zitten behalven die wintec zadeltjes, en die passen op veel paarden. Ik weet niet of je er iets aan heb, maar succes met je zoektocht!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 22:36

@bb260 Ik vindt zelf kunstof juist vreselijk maar zelfs die geprobeerd en ligt ook niet goed.. Maar bedankt voor je reactie

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:38

Heb je Rossner springzadels al geprobeerd? :o

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:45

Kent & Masters cob-versie zou een goede keus kunnen zijn. Goede prijs-/kwaliteit-verhouding. In Engeland gemaakte leren zadels, wolgevuld en met verwisselbaar kopijzer (zie onderstaande website voor meer info én een link naar de website van de fabrikant).

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:45

Als je een zadelmaker langs laat komen neemt ie vast meerdere modellen mee zonder aankoop verplichting ...
Heb je er meteen een professioneel oog bij ook (als het goed is haha )

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 22:50

@Nordsvenk, De spring en veelzijdigheid zadels van Rossner hebben dat plus systeem niet, dat hebben ze alleen op de dressuur.. Dus ook die klapperen (tenminste de vzh.. Spring heb ik nog niet geprobeerd maar die schijnen vrijwel dezelfde kussens te hebben als de vzh..)

@ Kent & Masters zal ik eens naar kijken. (probleem zit hem alleen in de achterkant bij de zadels.. Niet bij de kopijzer zeg maar.. Maar zal eens kijken. Die heb ik iig nog niet geprobeerd :P )

@ Zodiacje, Klopt idd van dat zadelmaker langs laten komen.. Maar wil eerst zien dat ik zelf iets kan vinden.. Aangezien het voor een 2e zadel is en puur voor springen.. Ik rijd voornamelijk dressuur.. En met een zadelmaker kun je meestal meteen paar honderdjes erbij rekenen.. Maar mocht het allemaal niks worden is dat idd mijn laatste hoop..

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:29

op mijn haf heb ik een pagony haflinger zadel.

Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:46

Nathalie83 schreef:
@Nordsvenk, De spring en veelzijdigheid zadels van Rossner hebben dat plus systeem niet, dat hebben ze alleen op de dressuur.. Dus ook die klapperen (tenminste de vzh.. Spring heb ik nog niet geprobeerd maar die schijnen vrijwel dezelfde kussens te hebben als de vzh..)

@ Kent & Masters zal ik eens naar kijken. (probleem zit hem alleen in de achterkant bij de zadels.. Niet bij de kopijzer zeg maar.. Maar zal eens kijken. Die heb ik iig nog niet geprobeerd :P )

@ Zodiacje, Klopt idd van dat zadelmaker langs laten komen.. Maar wil eerst zien dat ik zelf iets kan vinden.. Aangezien het voor een 2e zadel is en puur voor springen.. Ik rijd voornamelijk dressuur.. En met een zadelmaker kun je meestal meteen paar honderdjes erbij rekenen.. Maar mocht het allemaal niks worden is dat idd mijn laatste hoop..

Dit is niet helemaal waar.. Genoeg zadelmakers hebben ook leuke 2e hands liggen. Ik kon er 5 uitproberen.. Mijn springzadel heeft €350,- gekost btw ;)
Dan weet je zeker dat het goed ligt en dat is wel belangrijk voor je paardje.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 11:23

@ clhufl, Ik heb pagony (Diamand), wintec, Rossner, Thorogood en een kieffer geprobeerd tot nu toe.. Het haflinger zadel van pagony is veel te breed..

@ Capriootje, idd hebben zadelmakers vaak ook 2e hands.. maar de meeste zadelmakers ben je al ong 100,- kwijt om ze alleen al te laten komen.. (voorrij en km kosten..) Maar uiteindelijk zal ik toch iemand laten komen als k niks kan vinden..)