Welke regendekens zijn wel bestand tegen regen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Welke regendekens zijn wel bestand tegen regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 18:24

Heb allerlei regendekens gehad (wel voor meerdere paarden), nooit gewassen want dat durf ik niet.
Toch houden regendekens het gemiddeld nog geen half jaar vol (en ik heb geen slopers), of ze zijn kapot of ze laten regen door. Ik behandel ze tussendoor wel met een spray.

Zijn regendekens niet gemaakt voor paarden die buiten staan? Of koop ik telkens de fabrieksfouten?

Welke regendekens zijn aanraders? Ik gebruik regendekens ook als overdekens trouwens, mijn winterdekens zijn regelmatig ook niet meer waterdicht.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:46

nooit geen problemen, met welk merk dan ook, ik laat ze jaarlijks professioneel wassen bij de dekenwasserij en de
dekens die waterdicht zijn worden dan ook geïmpregneerd zodat ze weer goed waterdicht zijn.

Is je paard overal dan vochtig? Sommige mensen denken dat hun deken lek is en dan blijkt dat het paard eronder heeft staan zweten,
dan wordt de onderkant van de deken ook nat, of regen sijpelt langs de hals naar binnen.

Wil je zeker weten of je deken waterdicht is, spreid deze dan over een grote emmer of wasmand oid, met de buitenkant naar boven,
laat de deken iets doorhangen zodat je een dalletje krijgt en giet daar wat water op,(het water blijft dus op de deken liggen en kan niet wegstromen) als je deken niet waterdicht is dan ligt het water de volgende dag in de emmer eronder ipv op de deken

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:47

Ik heb 2 verschillende modellen van Bucas, een van Harry's Horse en zijn goed waterdicht, de Bucas ook na een paar jaar nog. De sunshowe van Bucas wordt nu wel wat minder op de naden aan de zijkant.
De Harry's Horse heb ik nog geen jaar.
Ik was ze ook niet en spuit ze ook niet in.

BabyBell

Re: Welke regendekens zijn wel bestand tegen regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:49

De regendekens van Horseware zijn goed waterdicht :) (amigo, rhino en rambo)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:49

Ik heb Rambo dekens, en die hebben nog nooit gelekt :) heb er zelfs een van bijna 10 jaar oud die t nog prima doet, en mijn paard is een sloper :')

Edit, heb ook een Amigo gekocht van Horseware, wat een flutding! Was na 1 winter kapot....

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:55

Ik heb 4 regendekens, 2 van Amigo, 1 van Rhino en 1 merkloze. De merkloze is snel kapot gemaakt (staartflap gescheurd) en bij erge regenval wel wat doorlekplekken.
De Amigo zijn opzich goed waterdicht en de Rhino is van mijn dekens de beste. Is ook niet snel kapot te krijgen (normaal scheurde zijn dekens heel snel door spelen etc. en heb hem 1 winter opgehad en nu tijdens de regen en is nog niet kapot)

zijn alle 4 nog niet gewassen en de merkloze heb ik nu 2 jaar en de andere 3 één jaar of korter

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:57

Tot nu toe altijd WeatherBeeta gehad, die passen mijn paard het beste.

Ik laat ze (iig mijn waterdichte winterdekens) ieder jaar professioneel wassen. Voor de zekerheid spuit ik ze daarna zelf nog een keer in met Harmisol. Eén deken heeft er nu zeven winters intensief gebruik op zitten en bijna even zoveel wasbeurten, en die laat nog steeds geen druppel door.

Dit jaar is er voor het eerst een deken van Horseware meegegaan naar de wasserij. Ben benieuwd hoe die terugkomt.

Mijn ongevoerde regendeken is nu vier jaar oud en twee keer gewassen, en ook die is nog steeds 100% waterdicht. Mijn paard staat hele dagen buiten, op het moment dag en nacht - en met dit weer regelmatig met regendeken.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 18:58

Die tip van die emmer water ga ik eens doen, dankje.
Als het flink regent staan ze soms met een natte rug, en dan van die druppels die naar beneden lopen tot soms compleet nat.
Ik had voorheen meestal C merken (eigen merk van bepaalde winkels), heb er nu voor 1 een horseware en voor 1 een HH, maar die heb ik nog niet lang genoeg om te zeggen of ze ook goed zijn.

Liever koop ik dekens die het wel volhouden 24/7 op een weiland (wanneer nodig alleen natuurlijk). Maargoed, niet elk duurder merk is de prijs natuurlijk ook waard...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:59

Met HH heb ik dan weer geen goede ervaringen. Heb er maar eentje gehad, maar die was aan de voorkant te ruim voor mijn paard (ging achter de schoft drukken) en bij flinke regen ging het er dwars doorheen.

Van mij iig alleen maar positieve berichten over WB.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:03

Karin schreef:
Met HH heb ik dan weer geen goede ervaringen. Heb er maar eentje gehad, maar die was aan de voorkant te ruim voor mijn paard (ging achter de schoft drukken) en bij flinke regen ging het er dwars doorheen.

Van mij iig alleen maar positieve berichten over WB.

en juist die brede voorkant van HH past mijn paard perfect! De HH gaat straks zijn 2e jaar in, hij ziet er nog super uit en nog geen nat paard gehad (loopt als ze wil 24/7 buiten)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 19:05

De HH past toevallig die pony ideaal, eerste deken die haar wel lekker aansluit. Maar qua waterdichtheid is het nog afwachten. Hij blijft ook heel ondanks het (eczeem)schuren (heb er een eczeemhoody overheen als het regent, maar staartflap krijgt wel wat te verduren).
Dus hoop wel dat deze wel goed is eigenlijk.

Heb wel vaak bij de horseware dekens dat ze bij de borst zo nauw zijn?

Kun je dekens die hun waterdichtheid kwijt zijn weer compleet goed krijgen?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:06

Ik heb ook goede ervaringen met Harry's Horse dekens. Ze gaan bij mijn paard niet stuk en zijn ook nog steeds waterdicht na een paar jaar. Ik laat ze wel elk jaar wassen en waterdicht maken bij Divoza.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:10

Pentax schreef:
Heb wel vaak bij de horseware dekens dat ze bij de borst zo nauw zijn?

Mijn paard is vrij smal aan de voorkant (kruising Arabier) en heeft normaal gesproken maat 185. De Horseware had ik besteld in 185 maar ik heb 'm moeten ruilen voor een 195 omdat ik 'm idd aan de voorkant niet dicht kreeg. Gelukkig is de 195 niet te lang.

Ik ken meer mensen/paarden met dit 'probleem', maar ook paarden die gewoon hun 'eigen' maat passen. Hangt misschien ook van het model af, ik heb de Amigo Turnout Medium.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:18

In het verleden was ik heel tevreden over de HH, had een oude winterdeken die echt járen is meegegaan en goed bleef, heb vorig jaar echter een ongevoerde regendeken gekocht en die slaat toch echt door (paard staat 24/7 buiten)...
Mijn weatherbeata daarentegen blijft perfect...Ik geef dus liever volgende keer wat extra uit dan nog eens een HH, helaas..

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:59

Horseware heeft ook Quarterhorse dekens, die zijn breder, maar vallen iets kleiner :j

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:49

ik heb een amigo deken gewoon normale maat en mijn paardje is niet bepaald smal maar heeft een behoorlijke borst voor een rijpaard! overigens was de eerste die ik had niet waterdicht maar er zit een waterdicht garantie van ik dacht een jaar bij dus kreeg gelijk een nieuwe zonder enig probleem! overigens hebben de andere paarden bij ons thuis een pagony regendeken en deze zijn ook goed en geen 1 gehad die niet waterdicht was.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:53

Ik heb ook altijd weather beeta en die bevallen super.

juul1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:01

alle 3 dekens van Bucas smartex
had voorheen ook de amigo snel kapot en niet waterdicht.
de bucas is echt super.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:52

Ik vind Nika dekens erg goed. Blijven in de grootste buien droog. Ook sterk, ze vallen wel wat groter.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:55

ik heb een amigo hier staan de paarden 24/24/7/7 mee buiten en is nog steeds waterdicht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:56

BR dekens zijn echt mijn favos! Goede pasvorm, blijft heel lang mooi en goed waterdicht.
Ook harrys horse is goed waterdicht, maar wat mindere pasvorm.
Regendekens van barato (epplejeck) moet je echt NIET nemen. Die van mij was binnen een week kapot, (achtersingel afgescheurd) Kreeg in de winkel te horen dat ik het zelf maar moest maken.
En hij is niet waterdicht, zo lek als een zeef. Hij ligt nu in de kast en doe er niks meer mee, waardeloze deken. Heb ook een barato fleecedeken, die gaat dan nog wel qua kwaliteit.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:59

Bucas en Horseware. En niet laten wassen daar worden ze echt niet beter van.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:05

Amigo Horseware regendeken, bij mij op stal heeft bijna iedereen een en aangezien iedereen er zo over te spreken was, heb ik zelf ook maar een aangeschaft, en ben er nog steeds over te spreken!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:21

Horseware lijn Rhino en Rambo, Amigo lijn is niet goed genoeg waterdicht is onze ervaring en word snel klam.
Mijn paarden staan 24/7 buiten.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:27

Ik heb ook de horseware dekens, ben er erg tevreden van, ook van de amigo regendeken. Mijn paarden zijn altijd mooi droog onder de dekens.
De winterdekens laat ik elk jaar professioneel wassen + opnieuw waterdicht maken.
De regendeken is nog nooit gewassen, die blijft redelijk proper aangezien die vooral in het tussenseizoen af en toe gebruikt wordt.