Saint Lourdes dressuurzadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Izzy19

Saint Lourdes dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 11:35

Hoi allemaal,

binnenkort zou er iemand langs komen met enkele Saint Lourdes dressuurzadels om te passen en te proberen. De Quorum ga ik sowieso uitproberen, voor de rest wacht ik nog even af welke modellen ze nog allemaal kan meebrengen, dit weet ik hopelijk binnen een paar dagen.
Ik vind deze zadels er netjes uitzien en qua prijs vallen deze ook erg goed mee! Nu vroeg ik mij af of er hier al ervaringen met deze zadels zijn? Kwaliteit van het leer, zitten ze aangenaam (eerder zacht of hard, diepe zit, gedwongen zit, ...), ...
Alle ervaringen zijn welkom!

elisa_beth

Re: Saint Lourdes dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:59

vriendin van mij heeft er ook zo 1, al een jaar of 2, na een poetsbeurtje ziet het er weer als nieuw uit, en vind ze zo heerlijk zitten; diep en zacht, de diepte van de zit zal wel afhangen van het model, denk ik. en weet niet welk model zij heeft :o?

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:32

Ik rijd er al 3 1/2 jaar tot grote tevredenheid mee. Model weet ik eigenlijk niet meer, volgens mij de platinum. Het leer is zacht en soepel en blijft mooi. Je zit er al snel netjes op, zonder dat het overdreven gedwongen is. Ook als ik een paar uur op buitenrit ga, zit ik nog net zo comfortabel. Paar weken terug heeft een stalgenoot een zelfde zadel aangeschaft, ze is er erg blij mee.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:02

Ik heb geen dressuur zadel van saint lourdes maar wel een springzadel, en ik ben er heel erg blij mee! Zit erg zacht, en het leer is soepel. Ik heb 2 modelen geprobeerd en het ene zat ik niet zo gemakkelijk op, dus ik denk dat je zelf moet voelen hoe ze zitten en dat het af hangt van het model enz. Op het ene zal je al liever zitten dan op het andere.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 07:33

Allemaal toch al erg positieve ervaringen! Fijn om te horen. Ik ga inderdaad verschillende modellen proberen om uit te vinden de welke zowel voor mij als mijn paard het beste past.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:24

Ik heb een Saint Lourdes first close contact zadel. Ben er ook erg tevreden mee. Zit niet heel diep of gedwongen. In mn onderschrift is hij te zien.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 11:59

Citaat:
vriendin van mij heeft er ook zo 1, al een jaar of 2, na een poetsbeurtje ziet het er weer als nieuw uit, en vind ze zo heerlijk zitten; diep en zacht, de diepte van de zit zal wel afhangen van het model, denk ik. en weet niet welk model zij heeft

mijne is overigens niet zo diep :)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 12:30

Ben eens benieuwd! Blijkbaar zijn er een hoop nieuwe modellen ook, binnenkort een afspraak om ze eens uit te testen!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:24

Ik wil eigenlijk nog een SL springzadel maar vind geen dealer in de omgeving. N-b

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 16:43

Oei, dat is minder, ik vrees dat ik je daar niet mee ga kunnen helpen gezien ik in België woon :)

stupid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:15

Saint Lourdes krijgt een nieuwe naam Sellier Liberté.

Eigenaar van de merken Saint Lourdes als ook Sellier Liberté is QAdvance
QAdvance bracht voorheen in europa Saint Lourdes op de markt maar door de vaak slechte kwaliteit van geleverde producten (die niet naar de klanten werden gestuurd) en langer levertijden heeft QAdvance besloten om niet meer bij de gelijknamige fabriek Saint Lourdes in Argentinie te produceren maar eigen productie op te starten waar hoogwaardige materialen gebruikt worden.
Het trade mark van beide merken is ons eigendom dus Saint Lourdes zal vanaf nu van de markt verdwijnen.

Tevens is besloten om de toch wel katholieke naam Saint Lourdes te vervangen door Sellier Liberté
Er zijn vele nieuw modellen ontworpen van hoge kwaliteit en gebouwd voor meer rijgenot.

www.sellierliberte.com of www.qadvance.com

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 21:31

Ja inderdaad er is een nieuwe naam. Ik heb ook de nieuwe modellen van hen geprobeerd. Jammer genoeg liet de kwaliteit het toch wel een beetje afweten. Ik mocht het zadel een tijdje bijhouden om uit te testen (het zadel was spiksplinternieuw) en al na de 2de keer rijden, loste 1 van de singelstoten. Niet de stof of het leer dat zwak was, maar de manier van vastzetten is jammer genoeg niet ideaal. Enkel 1 rivetje om een singelstoot vast te houden, niets meer genaaid. Dit spaart uiteraard veel tijd uit tijdens het maken, maar de kwaliteit is navenant. Ik heb dit ook verteld aan de leverancier, ik hoop dat zij dit zeker doorgeven aan SL.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 06:00

Oeh ja dat klinkt niet zo veilig. Mijn SL first heeft singelstoten die op het driepunt systeem vast zitten. Rij er nu twee jaar mee en nog steeds heel mooi. Vullen wel wat gaan hobbelen maar opgelost door zadelmaker.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 09:12

De first hebben ze nu blijkbaar niet meer met de nieuwe modellen? Of in elk geval kon degene die bij mij langs kwam daar niet aangeraken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:21

Zoy zo maar kunnen? Site hierboven staat hij nog wel! Dan wordt mn volgende zadel een ander merk denk ik.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:23

Kan zijn dat degene die bij mij kwam gewoon zelf niet echt goed wist welke modellen er waren maar ik had daar ook wel naar gevraagd.
De zadels die op de website Qadvance staan zijn nog de oude modellen.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:07

Mijn zadelmaker zegt erg veel van deze (Sellier Liberte) zadels te verkopen en dat ze op bijna ieder paard passen en echt van heel goede kwaliteit zijn. Vind ik altijd lastig om daar een mening over te vormen als er zo weinig ervaringen van gebruikers zijn.