Dressuurzadel of veelzijdigheidzadel nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isis_Quinto

Dressuurzadel of veelzijdigheidzadel nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 20:15

Heeey

Ik moet voor mijn paard een nieuw zadel hebben. Nu wou ik dus een dressuurzadel, omdat ik dat echt heel erg fijn vind rijden en ik er een mooie lichaamshouding in heb. Ik doe het meest dressuur, maar spring iets van 1 x in de week, en wil ook af en toe een springwedstrijdje springen. Ik heb nog een oude veelzijdigheidszadel liggen waar ik nu ook mee rijd, ( met lange beugels zit die namelijk niet fijn!). Daarom wil ik er een ander zadel bij. Dit zadel dat ik al had is denk ik al 30 jaar oud, en kan opzich wel op mijn paard met een bondje eronder. Ik kan er ook wel op rijden met korte beugels ( springmaat) maar het zit niet bepaalt als een engeltje.

Maar nu zit ik te twijfelen of ik nou een goeie veelzijdigheidszadel erbij moet doen, aangezien die andere al best wel oud is enniet bepaald super lekker zit, of moet ik nu een dressuurzadel doen en daar lekker dressuur mee rijden en met de andere springen?

Ik weet niet wat het beste is om te doen.
Advies, tips, hulp zou wel fijn zijn! :)

vuurneon

Re: Dressuurzadel of veelzijdigheidzadel nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:16

Waarom geen veelzijdigheidszadel richting dressuur? :)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:18

ik denk idd dat een veelzijdigheidszadel met een dressuur neiging de uitkomst is voor jou en jouw paard

Yentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:45

Hooi,
ik heb een vraag mijn verzorg pony heeft een zacht zadel niet van leer maar soort ... wollig of stof iets ik weet het niet maar bestaan zulke zadels nog? want het zadel gaat stuk. Wie weet hoe zo'n zadel heet en waar je misschien zo'n zadel kan kopen?

Groetjes Yentj

elisa_beth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:35

waarom geen bontje onder en op het vz-zadel :)* , zit lekker zacht voor jou en je paard
(als het zadel goed past), ik zou het zo oplossen het is tenslotte maar voor 1x in de week.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:39

Ik zou voor een dressuur zadel gaan. Een vzh zadel is meestal nou niet bepaald bevordelijk voor je houding...

Zelf heb ik een Rossner Amerika dressuur, en hier heb ik ook een meter mee gesprongen zonder problemen. Ik zou dus een dressuur nemen, en kijken wat het fijnste is met springen, je dressuur zadel, of je vzh zadel, waar je eventueel een bontje om het zitvlak kan doen.

Isis_Quinto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 14:14

Bedankt voor jullie reacties.

Gister de zadelmaker geweest, en we hebben een veelzijdigheid gekocht. Hij vond dit het mooist liggen ofzo?.. Nou ben er niet super blij mee maar het was het beste wat lag op de rug van mijn paard. We gaan waarschijnlijk over een jaartje een dressuurzadel erbij kopen. Niet meer naar deze man want hij had erg weinig aanbod in dressuurzadels.

Maar nu ik er over na had gedacht wou ik liever een dressuurzadel. Nouja misschien ergens in de toekomst dat we een dressuurzadel gaan nemen.