patroon zadeldekje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ambervbJarig

patroon zadeldekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 10:37

hallo bokkers,

ik wil graag m'n eigen zadeldekje gaan naaien. maar ik kan geen patroon vinden dus kom ik nog niet zo ver.....
weten jullie een site of een patroontje zou je die dan alsjeblieft willen door sturen dat zou ik heel leuk vinden :j :j :j

alvast bedankt!!!!!

eclair98

Re: patroon zadeldekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 10:38

je kan een bestaand dekje gebruiken als patroon. er is eens een forum over geweest en die kan ik niet meer vinden helaas.

Angel1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:56

Wat een leuk idee zeg! Heb geen patronen voor je helaas maar wil je wel veel succes wensen! Laat eens foto zien op bokt als je m klaar hebt, leuk!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:02

Hartjes of een ander figuurtje dat je leuk vindt ?

ambervbJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 09:11

Dankje wel dat jullie mee denken. Ik ga toch nog even door zoeken

FladieShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 06:45

Patroon kan je van een bestaand dekje overnemen. Zorg wel dat je deze wat ruimer uitknipt ivm de naden (ong. 1 cm erbij nemen).
Een patroon om door te stikken zodat je figuurtjes krijgt is veelal eigen creatie.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:26

Ik heb zelf een dekje voor mijn boomloze zadel genaaid. Inderdaad gewoon overnemen van een bestaand dekje. Wanneer je het dekje afbiest, moet je de naden niet te ruim nemen. Gewoon afzigzaggen en dan de bies er langs. Ook moet je oppassen dat je een mooie ruglijn in het dekje houd en dat de naad over de rug geen dikke prop wordt. Ik heb zeg maar een linker kant en een rechterkant van het dekje gemaakt en dit aan elkaar gemaakt met een stevige bredere bies die over de rug loopt. Dat vond ik zelf het mooiste werken.
Verder kan je eindeloos varieren, net wat je mooi vind. Andere kleur bies, stiknaden om de vulling vast te houden, koord langs de rand etc.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:15

Je kunt gewoon een bestaand dekje als patroon gebruiken, dat doe ik zelf ook altijd. Soms pas ik het naar eigen wens wat aan. In mijn onderschrift staat een link naar mijn advertenties met zelfgemaakte dekjes, daar kun je wat voorbeelden zien.