ervaringen met Thorowgood t8 dressuurzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angelke87

ervaringen met Thorowgood t8 dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 09:26

Wie heeft er ervaringen met dit zadel?
Ik denk er over om zo een te kopen.

Robin

Re: ervaringen met Thorowgood t8 dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:32

Toevallig is er gister een zadelmaker geweest voor mijn fjord en heb ik dit zadel gepast.
Ik vind het zelf een erg fijn zadel en heb het dus ook gekocht. :) Ligt ook goed op mijn fjord.

Het heeft niet een hele diepe zit waardoor je niet in een houding gedwongen wordt maar toch heb je voldoende steun :)

Angelke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 09:35

ik woon dus in limburg en ben al een tijdje op zoek naar maar hier lijkt dat niemand te verkopen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 16:53

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:04

Ik heb wat minder goede ervaringen met dit zadel. vond hem erg hoog op mijn paard liggen, en hij bleef ook maar schuiven. Gelukkig heeft de zadelmaakster hem teruggenomen.
Ik vond hem ook erg breed.

Angelke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 19:08

welk van die verkopende partijen ligt het korste bij heerlen? Daar woon ik niet zo ver vandaan.

Angel1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:01

Geen ervaring mee maar hoor er wel goede berichten over van mensen die zo'n zadel hebben

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:05

Ik ben ook erg benieuwd, wil ok graag dit zadel voor mijn fjord maar kan idd ook geen verkoper in limburg vinden.
Zou hem ook zo graag eens in het echt zien.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 07:05

Dabo schreef:
Ik heb wat minder goede ervaringen met dit zadel. vond hem erg hoog op mijn paard liggen, en hij bleef ook maar schuiven. Gelukkig heeft de zadelmaakster hem teruggenomen.
Ik vond hem ook erg breed.

dat hoog liggen en schuiven lijkt me gewoon op een niet passend zadel duiden...fijn dat ze het teruggenomen hebben :j

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:44

ik heb de t4 cob dressuur voor mijn fjord. erg fijn zadel, geen diepe zit maar je zit er wel stevig in.
het zadel is aangemeten door FHS (flevo horse support) zij zit hier ook op bokt onder de naam FHS erg fijne vrouw die er verstand van heeft! misschien kun je haar een pb sturen en kan ze het ritje naar Limburg combineren met andere klanten, ze is ook wel is naar Zeeland gereden voor een klant heeft ze mij gezegt.
succes ermee!!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:09

Ik denk dat die in Beringe het meest dichtbij is. Je kan er natuurlijk altijd een mailtje aan wagen. Wie weet kunnen ze nog meer zadels meenemen die kans maken voor jouw paard.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:12

Ik heb dat zadel. In een woord; heerlijk!

Niet een gedwongen zit, makkelijk in onderhoud en gewoon ook mooi.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:13

ik had voor mijn vorige haflinger een Griffin dressuur..
fijne zadels!

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:38

http://www.thorowgood.com/stockists.html misschien Belgie? thorowgood bevalt ons perfect!!! ik heb nu een paar weken een t8 op mijn fjord en ze loopt er zeer goed onder. Ik heb een ziekte waardoor mijn spieren snel uitvallen en pijn doen. Heb 2 jaar boomloos gereden vanwege de moeilijke zoektocht naar een passend boomzadel bij mijn fjord en altijd met pijn gereden. Buitenritten hield ik ook niet langer vol dan een uurtje. Heb eerlijk waar sinds ik dit zadel heb 3 dagen achter elkaar gereden en de laatste dag zelfs 2 uur zonder pijn. Dit zadel bevalt mij als ruiter dus echt heel goed. en de prijs vind ik zeer netjes voor een nieuw met de hand gemaakt zadel. ( t4 499,- en t8 695,-)

Mijn man heeft sinds 2 dagen op zijn fjord ook een thorowgood maar dan de endurance t4. En voor deze fjord hebben we echt alles geprobeerd, ik schat een zadel of 20/25.. het zadel lag de eerste dag perfect maar omdat de thorowgoods zadels vanaf de fabriek met zeer zachte kussens geleverd worden moeten de kussens vaak even bijgevuld worden omdat ze daardoor iets inzakken. Dit moet bij mijn zadel ook nog gebeuren, maar dat had de zadelmaker ons ook van te voren verteld. Hou er even rekening mee dat de kussens dus heel miniem gevuld zijn bij nieuwe zadels en dat deze dus nog behoorlijk aangepast en dikker kunnen/mogen.Maar dat is dus ook weer een groot voordeel.

Ik heb de t8 een behoorlijke tijd mogen testen en kan nu kiezen tussen de t4 of de t8, ben nog in twijfel...
Mag morgen kiezen tussen beide, wat een luxe probleem ;-)

Omdat er zoveel boom soorten zijn bij de thorowgood zadels( cob, regular,high wither en endurance) is de kans van slagen best wel groot, zeker bij een fjord (ken veel gelukkige fjorden mensen met een thorowgood zadel) en dat is ook wel erg fijn. En voor de paarden met hele korte spitse ruggen is er nog de t4 endurance, Mocht de high wither heel erg in de buurt komen maar net te lang zijn dan is dit zadel een uitkomst...is iets korter en heeft nog iets dikkere kussens.

zou het zeker aanraden om een ervaren iemand met deze zadels te laten komen, denk dat de endurance versie een veel gevraagde gaat worden voor korte rug fjorden/paarden met een luxe/spitse bouw.