een paar vraagjes over bandages.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_aapjex

een paar vraagjes over bandages.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 18:56

heejj..

ik had een paar vraagjes over bandages
1. ik heb wel eens gehoord dat het slechter zou zijn dan peesbeschermers ivm druk,bescherming ect.
2.wat is het verschil tussen werk en fleecebandages?
3.kan je met fleece bandages ook gewoon rijden?
4.wat zouden jullie aanraden peesbeschermers of bandages, ik wilde een keer een fotoshoot doen dan vind ik bandages wel mooier, het is toch niet erg voor een keertje(als het erg is) hahah

alvast super bedankt

XTanuya

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:57

Even zoek functie gebruiken. Zijn al veel topics over :).

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:06

1. Als je bandages goed kan aanbrengen maakt het niet veel uit
2. Werk bandages zijn elastischer en daarom moet je bij werkbandages onderlappen gebruiken, dit is om de druk beter te verdelen, en dus ook minder kans op oververhitting van de pezen.
En bij fleece bandages is het niet nodig om onderlappen te gebruiken.
3. Ja, met beide bandages kan je gewoon rijden
4. Ik heb zelf altijd 3-1 beschermers om, en een enkele keer bandages.

Maar let er goed op dat je weet hoe je ze moet aanbrengen!!! Fout aanbrengen kan veel schade aan je paard zijn/haar pezen veroorzaken ! Door bijvoorbeeld te strak of te los, en daardoor krijg je oververhitting en dus pees blessures. Als je niet zeker bent over hoe je bandages moet aanbrengen laat het een paar keer iemand voor doen, en dan met iemand erbij dat je echt zeker weet dat je het goed doet !!

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 19:13

AshleyZoet schreef:
1. Als je bandages goed kan aanbrengen maakt het niet veel uit
2. Werk bandages zijn elastischer en daarom moet je bij werkbandages onderlappen gebruiken, dit is om de druk beter te verdelen, en dus ook minder kans op oververhitting van de pezen.
En bij fleece bandages is het niet nodig om onderlappen te gebruiken.
3. Ja, met beide bandages kan je gewoon rijden
4. Ik heb zelf altijd 3-1 beschermers om, en een enkele keer bandages.

Maar let er goed op dat je weet hoe je ze moet aanbrengen!!! Fout aanbrengen kan veel schade aan je paard zijn/haar pezen veroorzaken ! Door bijvoorbeeld te strak of te los, en daardoor krijg je oververhitting en dus pees blessures. Als je niet zeker bent over hoe je bandages moet aanbrengen laat het een paar keer iemand voor doen, en dan met iemand erbij dat je echt zeker weet dat je het goed doet !!

dankjewel :D dat wilde ik weten ik ben nogal (ja hoe zeg je dat) ik zou nooit willen dat er iets met zn benen zou gebeuren door mij.

AshleyZoet

Re: een paar vraagjes over bandages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:32

Ja dus probeer eerst goed te oefenen en zeker weten dat je het kan !

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:40

bandages geven wel meer steun dan peesbeschermers , maar het is dan natuurlijk weer de vraag of de paardenbenen dat nodig hebben ,
ook is het zo dat de pezen warm worden onder bandages .
je kunt ze voor een foto shoot gewoon aandoen ziet er altijd netjes uit ( laat iemand die weet hoe even uitleggen hoe je ze om moet doen want je kunt er een hoop kwaad mee doen)
somige zijn voor en somige zijn tegen beebescherming van alle twee is wat te zeggen denk ik
ik gebruikte vroeger ook nooit wat totdat de pony van een vriendin een peesblesure had opgelopen omdat hij zichzelf had aangetikt
maar ze kunnen ook zwakke pezen krijgen door de warmte van peesbeschermers of bandages 8)7
om gek van te worden he?!
maak dus voor jezelf de keuze wat je wil en zorg dat je ze iig goed omdoet
maar we blijven diep in ons hard altijd een beetje een pennymeisje dus vinden we t leuk om onze paarden
af en toe te voorzien van bandages dekjes etc waarvan onze viervoetters denken wat moeten we er mee :=