pollennet prijsverschil

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elisa_beth

pollennet prijsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 16:40

zoals de titel al zegt
ik was aan het google-en en kwam tot de conclusie dat bv. de pollennetjes van Br of HH
spotgoedkoop zijn in vergelijking met die van Net Relief ofzo
nuja goedkoop is duurkoop zeggen ze dan, maar afgezien van dat
zal er toch ook wel verschil zitten in kwaliteit (en werking), of niet?

liefst enkel mensen met ervaring. mijn logisch verstand zegt ook dat die van Net Relief
beter zouden moeten zijn, maarja :)

elisa_beth

Re: pollennet prijsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 18:10

echt niemand?!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:27

Van HH weet ik niet maar bij BR zit het klittebandje in het midden (op de rand) van het netje, probleem is dan dat je daar ook je sperriemlusje hebt zitten en dus het netje scheef op moet doen.
En dan zit het netje dus niet mooi voor de neusgaten.
Ik vond de BR ook erg smal, en mijn merrie heeft absoluut geen brede neus!

elisa_beth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 18:34

probleempje, mijn merrie heeft een hele brede neus, alléé neusgaten :P
HH heeft 3 klittebandjes, dus zal dan beter zitten dan BR

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 10:04

Als er een klittenbandje zit precies in het midden van het neusnetje, dan zal het probleem hetzelfde zijn als met de BR... Je kunt m dan niet gebruiken met een gecombineerde neusriem, want dan zit het netje scheef..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 10:08

kun je hem dan niet om sper en normale neusriem doen over het lusje? Evt met stukje klitterbant eraan, kun je met een naadje zelf doen.

De dure wordt bij de paardendrogist wel per 3 gelevert en kunnen niet tegen schuren. Ze hebben daar ook sectolin, beide hebben 4 klitterbandjes.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:07

Lusje is te kort om en om je neusriem en sperriem te doen, daarbij was het netje ook nog erg smal en kwam nauwelijks over de neusgaten.
Dit heeft mij besloten om het netje terug te doen.

elisa_beth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 12:13

@TICKLES bij de HH's ook? en heb je dan een ander gekocht, zo ja welk merk? Heb je een paard of een pony?
ojee, lijk wel aan het uithoren :P

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:18

Ik heb hem van kavalkade, te koop bij divoza.. krijg je 3 stuks(verschillende maten) en een klittenbandje om ze aan het hoofdsteun te bevestigen. Zitten ook 4 lusjes aan. Houden het opzich best uit. Ik doe er meestal 1 of 2 jaar (van mrt tm okt ongeveer) mee. Met 1 netje.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:27

HH weet ik niet....

Ik heb vorig jaar een Field relief van Equilibrium en een Net Relief ook van Equlibrium overgenomen.
Beide heb ik nog niet gebruikt omdat mijn merrie nu een veulen aan de voet heeft.

Ik heb een Kwpn-er van 1.70m, met een normale tot smalle neus.

De Field Relief heeft 2 klittebandsluitingen op de neus.
De Net Relief heeft 4 klittebandsluitingen.

Ik heb naar verschillende netjes gekeken, aangezien mijn merrie last heeft van hooikoorts, maar over het algemeen vond ik wel dat goedkoop ook wel goedkoop was...vaak erg slappe stof en slecht afgewerkt of zoals BR niet goed doordacht met het klitteband en maat.

elisa_beth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 12:07

ja dat is waar, mijn merrie'tje staat tot mijn groot verdriet alweer te kuchen in de wei en onder het zadel -O- , en met een slappe stof en verkeerde klittenband plaatsing ben ik niet veel, kan ik toch maar beter voor de Net Relief of de Field relief gaan, bedankt voor alle reactie's *D

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:07

Ik heb een net-relief (van de paardendrogist), en ik ben daar zeer over te spreken.
Het is even een uitgave, maar die van mij gaat al 6 jaar (!!) mee!
En er worden er idd 3 geleverd, maar ik heb nog steeds de 1e eraan.
Maar in de wei heeft hij hem niet om, alleen met rijden. Ik spoel 'm na het rijden altijd even af.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 05:30

Ik ga binnenkort ook eens kijken voor een netje, maar ik rij met een lage neusriem. Heeft iemand daar ervarng mee?

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:03

Ik heb zonet via ook de 3 neusnetjes van netrelief binnen gekregen. Mijn eerste indruk is dat de mazen veel en veel te groot zijn om pollen en stof tegen te kunnen houden. Ik heb nu dus wel die dure van de paardendrogist maar dan 2ehands gekocht via marktplaats. Ik had een soepel fijnmazig stofje verwacht, wat ik nu heb passen gewoon zelfs muggen doorheen en zal niet eens voor een hor kunnen dienen. Hebben jullie wel eentje met kleine gaatjes? Of zijn ze allemaal zo?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:15

Lottjxx schreef:
Ik heb zonet via ook de 3 neusnetjes van netrelief binnen gekregen. Mijn eerste indruk is dat de mazen veel en veel te groot zijn om pollen en stof tegen te kunnen houden. Ik heb nu dus wel die dure van de paardendrogist maar dan 2ehands gekocht via marktplaats. Ik had een soepel fijnmazig stofje verwacht, wat ik nu heb passen gewoon zelfs muggen doorheen en zal niet eens voor een hor kunnen dienen. Hebben jullie wel eentje met kleine gaatjes? Of zijn ze allemaal zo?

Ik heb ook de Net-Relief liggen.
Maar door die kleine gaatjes van mijn netje passen echt geen muggen, heb je wel de echte Net-Relief?

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:34

Hier foto van verpakking en het netje zelf.
Afbeelding
Afbeelding

Nouja, misschien beetje overdreven van die muggen maar ik had echt kleinere gaatjes verwacht. Op de foto lijken ze wel groter dan in werkelijkheid, maar heb liniaaltje erlangs gehouden en de gaatjes zijn ongeveer 3x3mm :P

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:58

Euh ik heb ook de echte maar mijn gaatjes zijn maar 1mm groot....
Zit er bij jou ook een merkje op de neusband genaaid?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:02

Lottjxx schreef:

Dan heeft het hele netje toch geen zin ?
De netjes die wij voor 2,50 verkopen hebben een maas nog kleiner dan de hor hier voor de raam.

Dat de prijzen zo uiteenlopen heeft vooral te maken met de naam van het merk.
Het maken van zo'n stukje stof, kost praktische niks.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:08

Merk bepaald zeker de prijs echter ik vond de goedkopere netjes vaak erg goedkoop van stof. Ook het model was lang niet altijd goed of er was bijv. niet nagedacht over de bevestiging.
Maar eerlijk is eerlijk ik heb de netjes ook overgenomen van iemand, ze waren nog nieuw en de verpakking was niet geopend geweest......

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:29

ik heb jarenlang de netrelief gebruikt en werkte ondanks de grote mazen prima!

ik had ook 3 van die netjes en na 3 jaar gebruikte ik nog altijd de eerste, ze zijn ook nog eens super slijtvast.

Ik heb gelukkig niet de volle mep hoeven te betalen (ook via MP gekocht) maar toen ik er een nodig had was dit de enige die te koop was. Ik had wel verwacht met de concurrentie nu op het gebied van netjes dat de prijs zou gaan zakken, maar dat is kennelijk nog niet gebeurd.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:47

Zodra ik het pakketje openmaakte dacht ik al: nee, deze mazen zijn echt veel te groot om stof en pollen tegen te kunnen houden.
@Peerke_ ik heb het netje gezien op jullie site, ik ben echt op zoek naar een stofje zoals dit:

Afbeelding
Lijkt dat netje van jullie op dat stofje of heeft het grotere mazen? Want ik kan dat zo niet zien vanaf die afbeelding.
Ik wil graag ook een elastieke bevestiging aan de bovenlip, want dan zit het netje goed over de neusgaten.

Mijn moeder noemt het vitrage, ik denk meer dat het een soort van hele dunne gordijnstof is geweest, maar ik heb het tegen mijn neus gehouden en je merkt totaal geen verschil met ademen ofzo. Dus ik ben van plan om er zelf éentje te maken met dat stofje als er op internet geen netjes zijn met fijnere mazen. En dan echt over de hele neus en mond, een beetje zoals deze netjes:
Afbeelding
Afbeelding

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:54

Lottjxx schreef:
Zodra ik het pakketje openmaakte dacht ik al: nee, deze mazen zijn echt veel te groot om stof en pollen tegen te kunnen houden.
@Peerke_ ik heb het netje gezien op jullie site, ik ben echt op zoek naar een stofje zoals dit:

[ Afbeelding ]
Lijkt dat netje van jullie op dat stofje of heeft het grotere mazen? Want ik kan dat zo niet zien vanaf die afbeelding.
Ik wil graag ook een elastieke bevestiging aan de bovenlip, want dan zit het netje goed over de neusgaten.

Mijn moeder noemt het vitrage, ik denk meer dat het een soort van hele dunne gordijnstof is geweest, maar ik heb het tegen mijn neus gehouden en je merkt totaal geen verschil met ademen ofzo. Dus ik ben van plan om er zelf éentje te maken met dat stofje als er op internet geen netjes zijn met fijnere mazen. En dan echt over de hele neus en mond, een beetje zoals deze netjes:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

De onze zal een maatje grotere mazen hebben, maar het scheelt niet veel.
Ik zal eens zoeken naar een betere afbeelding.

De rand is elastische en het netje is voorgevormd zodat je hem om de bovenlip kunt doen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:15

lottjxx, ik zou het eerst gaan proberen voor dat je verder zoekt, zoals eerder gezegd, ondanks de grote mazen werkt het prima.