Bucas Sun Shower buiten de zomer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Bucas Sun Shower buiten de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 19:47

Voor het najaar en de komende winter ben ik op zoek naar een nieuwe regendeken voor mijn paard. Omdat ze van de Amigo lichte schuurplekken krijgt en de Rambo nog minder ligt, wil ik eigenlijk een Bucas proberen.
Helaas zijn die dekens niet goedkoop en tweedehands in haar maat moeilijk te vinden.

Nu is er de Sun Shower van Bucas die precies de vorm in de hals heeft die ik graag wil. De Smartex is bijna twee keer zo duur en met geen garantie of deze halsvorm geen schuurplekken geeft, geef ik liever iets minder geld uit.

Maar nu wil ik de deken voornamelijk buiten de zomer gebruiken. Ik weet, de deken is 0 grams, dus er zal iets onder moeten wanneer het kouder wordt, maar dat is niet direct het probleem.
Ik ben nu vooral op zoek naar ervaringen met deze deken. In het zomerseizoen of erbuiten, dat mag beide :)

Dus, brand los!

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... sourceid=0

Dabo

Re: Bucas Sun Shower buiten de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:19

Ik heb de sunshower, en behalve dat hij wit is, en een speciale voering heeft is het verder toch een 'gewone' regendeken.. die dus goed waterdicht is!
Volgens mij kan je hem dus ook gewoon in elk seizoen gebruiken hoor!
Die van mij staat er met dit weer ook gewoon mee in de paddock :)

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:26

Ik heb de Sunshower ook voor mijn paard. Ben er erg tevreden over. Mijn paard krijgt er geen schuurplekken van, trouwens bij de Smartex ook niet.. Nou is mijn paard niet heel erg gevoelig voor schuurplekken maar heeft ze wel gehad van andere dekens..

Ik gebruik hem voornamelijk in het zomerseizoen. 's nachts en bij regen.. Het is een hele goede deken die goed waterdicht is en ook prima te gebruiken is in andere seizoenen. Je kunt er immers een gewone deken onder doen! Dat doe ik nu al bij koude nachten, aangezien ze dan nog gewoon buiten staan in de zomer. Aangezien de deken zo'n lichte kleur heeft is het wel jammer dat hij dan ook sneller vies wordt. Maar uitwassen en insprayen maakt de deken niet minder! Hij blijft super mooi.
Hopelijk heb je hier iets aan?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:44

Ik heb 'm 2e hands gekocht voor mijn merrie vorig jaar.
Hij is bij zware buien helaas niet 100% warerdicht meer, maar voor dat twijfelachtige zomerweer met geen hele hoge temp en dan weer zon en dan weer een buitje is 'ie ideaal vind ik.

Voor mijn merrie vind ik de pasvorm niet optimaal, hij gaat wat hangen op de schouders en ligt vaak ook ietsje scheef naar 1 kant.
Maar omdat 'ie zo licht is qua gewicht heeft ze er volgens mij weinig last van.

Bij iets frisser weer gaat de dunne waterdichte Dominick er weer op, die heeft wat zwaardere degelijkere stof en een betere pasvorm voor mijn merrie.
Hij ligt altijd recht en vrij op de schouders, dus nooit schuurplekken.
mocht je interesse hebben, dit is de site:
www.dominick.nl

ik vind het superfijne dekens, sinds ik die gebruik nooit meer schuurplekken...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 12:53

Bedankt voor de reacties tot nu toe! Heb ik zeker wat aan! :D

Peet_Paneel schreef:
Ik heb de Sunshower ook voor mijn paard. Ben er erg tevreden over. Mijn paard krijgt er geen schuurplekken van, trouwens bij de Smartex ook niet.. Nou is mijn paard niet heel erg gevoelig voor schuurplekken maar heeft ze wel gehad van andere dekens..

Gelukkig krijgt ze niet de enorme schuurplekken die je soms wel ziet, maar het schuurt, dus het ligt niet goed, daarom wil ik een ander type deken. Ook is de V vorm van de rambo/amigo dekens voor haar niet geschikt, dat ligt ook niet zoals het zou horen.
Daarom ben ik erg benieuwd naar de meer vierkante halsvorm van deze dekens (en de smartex).

Ik gebruik nu ook gewoon een 0 grams amigo deken, waar bij kouder weer een onderdeken onder gaat. Iemand ervaring met de voeringen van bucas/rambo vastmaken aan deze dekens?

Nouvel schreef:
Ik heb 'm 2e hands gekocht voor mijn merrie vorig jaar.
Hij is bij zware buien helaas niet 100% warerdicht meer, maar voor dat twijfelachtige zomerweer met geen hele hoge temp en dan weer zon en dan weer een buitje is 'ie ideaal vind ik.

Voor mijn merrie vind ik de pasvorm niet optimaal, hij gaat wat hangen op de schouders en ligt vaak ook ietsje scheef naar 1 kant.
Maar omdat 'ie zo licht is qua gewicht heeft ze er volgens mij weinig last van.

Bij iets frisser weer gaat de dunne waterdichte Dominick er weer op, die heeft wat zwaardere degelijkere stof en een betere pasvorm voor mijn merrie.
Hij ligt altijd recht en vrij op de schouders, dus nooit schuurplekken.
mocht je interesse hebben, dit is de site:
http://www.dominick.nl

ik vind het superfijne dekens, sinds ik die gebruik nooit meer schuurplekken...

Dominick ken ik ook, maar ook dat zijn vrij prijzige dekens, zonder dat ik garantie heb dat ze ook echt goed liggen. Vorig jaar ook al een dure deken gekocht die uiteindelijk niet goed ligt, dus de gok wil ik liever niet te vaak nemen.

Vandaar ook de sunshower, ben blij dat jullie er tevreden over zijn :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:31

Dominick is niet heel veel duurder dan Bucas en ik vind de pasvorm persoonlijk beter, ik heb ze op verschillende paarden gehad en nooit schuurplekken en met Bucas wel...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 01:55

Ik dacht altijd dat de Smartex en de Dominick in dezelfde prijsklasse vielen, maar vergeleken met de Smartex is de Dominick een stukje goedkoper. De SunShower zit daar weer onder.

Ik vind het wel lastig. Bij voorkeur zou in de Smartex willen, maar 200,- is me wat te gortig voor een proefdeken. Zeker omdat paardlief net de 190 nodig heeft en je die juist niet snel tegen komt tweedehands...
De Sunshower heeft de wat meer U-vorm bij de hals dan de Horseware en de andere Bucas dekens. Die V vorm moet ik ontwijken, de linkerflap slaat naar binnen en op het linkerschouder schuurt aanhechting van de gesp.
De Dominick lijkt hier wat tussenin te zitten. 145,- is geen geld voor een goede deken, maar helaas ook geen garantie voor schuurloze schouders. Zonder deken dan maar weer? :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:08

kun je niet aan een gebruikte komen om te proberen?

ik heb een tijdje terug een gebruikte smartex 190 via bokt gekocht om te proberen...
op marktplaats staan soms ook wel eens gebruikte dominick dekens, dan moet je maat 195 hebben, want dominick valt ietsje kleiner...