vraag over pad onder barefootzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zwelgje27

vraag over pad onder barefootzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 09:31

Ik heb een barefoot cheyenne en daarbij een pad met inlages van grandeur. Nou vind ik het zadel zonder pad echt perfect liggen. Maar wanneer ik de pad eronder heb, komt het zadel een heel stuk omhoog, waardoor het minder stabiel ligt. Het ligt er zo 'op' laat maar zeggen. Het ziet er zo opgepropt uit. Nou is mij geadviseerd dat je er sowieso een pad onder moet dragen.
Wie rijd er barefoot zonder pad eronder of heeft de inlages uit de pad gehaald? Ik vraag me af of het kwaad kan wanneer ik de pad zonder inlages eronder heb..
Ik rijd er nog niet mee trouwens. En het zadel is met VPS.

Geryon

Re: vraag over pad onder barefootzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:42

Ik zou er wel inlages in doen. Misschien zitten er te dikke inlages in? De ruggengraat moet goed vrijliggen en zonder inlages wordt dat wat moeilijker. Een zadel met VPS hoeft vaak minder dikke inlages. Heb je al gekeken of de ruggengraat vrij ligt? En wat voor inlages zitten erin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:46

Is het een nieuw zadel? De vps zadels zijn van zichzelf vrij stug en moeten even ingereden worden. In het begin ziet het er nogal kamelig uit maar dat trekt na wat uren rijden vanzelf weg.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 09:49

Het is een 2e hands zadel. Ziet er nog erg goed uit, het is een dry tex, dus nog niet zo'n oud model.
De inlages zijn 1 cm dik. Zonder pad lag hij netjes en lag de ruggengraat volgens mij ook vrij. Maar ik zal het zadel nog eens opleggen met en zonder pad en kritisch bekijken.

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:14

hoi ik had dat ook ik heb een atlanta en mijn arab ziet er idd ook uit of we zo uit de sahara komen
ligt er heel raar op nu is het zadel ook te lang dus verkoop ik hem weer
een vriendin van mij had gewoon het zadel zonder pad er op liggen reed er gewoon vrolijk mee
buiten was op een ronde haf weet niet of dat zo goed voor zijn rug was , maar pony liep als een kivit
zadel had ook vps

kiki1976

Re: vraag over pad onder barefootzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:41

Ik zou het niet doen, zonder pad met inlage's gaan rijden.
Op het oog kan het zadel goed liggen als je ernaast staat. Maar er komt wel meer druk op de rug als je erop gaat zitten en het zadel zakt als het ware iets in....
Nee liever op het ook een kamelen zadel dan een paard met een zere rug (al moet het zadel zelf wel goed liggen natuurlijk).