Zadel schuift naar voren, anatomische of banaan singel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

Zadel schuift naar voren, anatomische of banaan singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 20:12

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kom er niet helemaal uit.

Bij mijn paard schuift ieder zadel naar voren, heb al verschillende zadelmakers gehad maar het probleem blijft.
Als je begint ligt het zadel perfect maar a ls je even bezig bent ligt het weer naar voren en op de schouder waardoor ze niet meer loopt.

Haar schouder loopt wat verder door, ook is de wat rond op de buik en ligt de singelplaats wat ver naar voren waardoor het zadel naar voren trekt.

Nu ben ik aan het zoeken geweest en werd er aangeraden bij dit probleem een banaansingel of anatomische singel te gebruiken.
Wat werkt hiervoor nou het beste? Iemand ervaring mee?

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:59

Het is mogelijk om een banaansingel te gebruiken. Deze is zo gemaakt dat hij in het middelste deel wat naar voren komt te liggen. Dat deel komt dan te liggen op de, naar voren liggende, singelgroeve. Een anatomische singel is een singel die uitsparingen heeft op de plaats waar de singel tegen de ellebogen komen. Dan is er dus meer ruimte voor de ellebogen.
Ik zou wel adviseren om de voorste singelstoten aan beide kanten naar voren te laten plaatsen en ook dan richting de voorkant te laten wijzen. Vaak zijn die singelstoten wel aan de voorboom, boompunten, bevestigd, maar wijzen ze naar de achterkant van het zadel. Dan is het effect dus weer weg.
Succes.

Misschien kun je eens kijken naar http://www.zadelpasservicelibertad.nl Die kan ook die singelstoten veranderen.

Luz_ElenaE

Re: Zadel schuift naar voren, anatomische of banaan singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:16

klinkt gek maar ik moest een tijdje mijn singelstoten kruizen. De huis tuin en keuken oplossing van de zadelmaker werkte perfect zadel gleed niet meer naar voren

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:22

ik had hetzelfde probleem en had toen een banaansingel gekocht. Werkte prima :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:26

Bij mij was het probleem zo goed als opgelost toen we een zadel zonder ingebouwde voorsingel kochten.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:30

gekruiste singelstoten kunnen idd zomaar de oplossing zijn.
ik ken nog iemand wie er last van had.. uiteindelijk konden we het hele probleem oplossen zodra ze minder ging ''knijpen'' met dr bovenbenen.. misschien is dat bij jou ook het geval en kun je je eigen houding eens scherp onder de loep nemen. bedoel het niet verkeerd hoor, maar het is een hele grote kans dat dat t euvel is, vooral omdat je er al meerdere zadelmakers bij gehad heb.

succes!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:32

Singel stoten kruisen is idd een idee.

Ik heb een WOW-curve singel. Ideaal!!!
Kost wat, maar echt een super singel!