Pads onder Sensation zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Pads onder Sensation zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 17:11

Ik weet niet of het hier goed staat (anders mag het verplaatst worden...). Ik heb 4 jaar geleden een sensation met een skito lamsvel sjabrak met inlages erin gekocht. In de eerste 3 jaren is het zadel weinig gebruikt, maar nu sinds een tijd 4 a 5x per week. Sinds een tijdje heb ik het idee dat het zadel aan de voorkant wat ingezakt is. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar het lijkt of ik steeds meer met mn bekken naar voren gekanteld zit. Als ik wat meer achterin het zadel ga zitten, zit ik duidelijk wat hoger dan wanneer ik wat meer voorin zit. Ik heb dit zadel nu op 2 paarden gehad en wat me opviel was dat beide paarden met dit zadel singelwondjes kregen. Reed ik deze paarden met een boomzadel en dezelfde singel, niks aan de hand. Ik leg het zadel nu wat verder naar achteren en sindsdien geen wondjes meer, maar snap nogsteeds niet wat de oorzaak is. Wel bedacht ik me dat de inlages in de pad miischien vervangen moeten worden?! Of hoeft dat helemaal niet?
Ik zou natuurlijk ook eens een andere pad eronder kunnen proberen, maar welke raden jullie dan aan?

Ik ben benieuwd wat jullie zeggen!