Wintec 500 dressuur Cair

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wanuu

Wintec 500 dressuur Cair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 15:43

Hoi :D

Ik was helemaal happy, ik mocht eindelijk een zadeltje er bij kopen om te kunnen gaan trainen met mijn knol, dus via internet een 2e hands (6x gebruikte) Wintec 500 dressuur met Cair gekocht
Prachtig zadel, mankeert niks aan

Alleen, de witte boom, is dus helaas te krap. Ik over de zeik prachtig zadel kunnen kopen voor weinig geld, is hij niet breed genoeg voor mijn stomme Haflinger.

Nou ben ik al zo ver dat de wijdere bomen die Wintec nou heeft waarschijnlijk niet in dit zadel passen, hoewel dit zadel wel echt een enorm breed tussenkanaal heeft? Mijn hele arm verzuipt er bijna in en zó dun ben ik niet :')

Nu is dus de vraag, is er een betaalbare andere optie?
Of moet ik toch echt van zadel gaan wisselen, want Wintec Wide dressuur zijn 2e hands nergens te vinden en een budget van hoger van 400 euro heb ik écht niet!!

Alvast bedankt ;)

Djeradalover

Re: Wintec 500 dressuur Cair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:38

Je kunt de eerste kleur boom van de wintec wide ook in een 'normaal' wintec zadel doen, dus misschien bied dit uitkomst :).

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 17:04

Oke

Dus zeg maar 1 maat breder dan de witte kan ook nog in een normaal Wintec zadel?
Ik heb namelijk niet het idee dat ze echt 5 cm meer nodig heeft, maar wijder dan wit wel zeker :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:06

bedenk ook dat het zadel zelf te smal kan zijn he!
dit heb ik nu met mijn paardje en dat is gewoon een kwpn-er maatje 152 dus niet echt groot maar met witte boom zit het zadel nog steeds te krap. ik ga zelf dus voor een veelzijdigheid vanwege dat ik nog jong paardje heb.

maar hou hier alsjeblieft wel rekening mee ik heb me daar ook best in verkeken dacht ook bredere boom er in en klaar

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 17:17

Ik zou wel een Wintec Dressuur Wide willen kopen want dat past wel, maar die zijn 2e hands niet vindbaar ;) Kan helaas geen €550 neerleggen op dit moment. (Dat levert me oude zadel ook niet op)

Ik ga waarschijnlijk donderdag maar langs een ruitersportzaak/zadelmakerij om info vragen en eventueel maar een 2e hands leren te kopen ... Ze wisselt alleen zo van breedte dus dat verwisselbare leek me ideaal