boomloos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 14:24

zoals het er nu naar uit ziet ga ik tot volgend jaar een haflinger rijden. Gister heb ik er voor het eerst opgezeten, maar vond het zadel nogal poedersuiker zeg maar ;)
Ik had hiervoor een torsion, maar die heb ik met mijn vorige paard mee gegeven.
Voor mijn 2 jarige wil ik straks een barefoot, weet nog niet welk model. Nu zit ik te denken, als ik nu alvast een barefoot aanschaf, die ik op die haf leg, kan ik straks direct doorschuiven naar mn haflo (model haflinger qua rug). Of is dit zonde van mn geld? Hoe groot is de kans dat deze twee paarden het allebei passen?
Welk zadel zou ik het best kunnen nemen (qua model?)
Mijn hart ligt bij het western rijden, maar ik weet dat er hier niet of nauwelijks aan deugdelijke training te komen is. Dus misschien toch maar gewoon engels inrijden, en dan lekker freewheelen.
Ik ben en blijf een recreant, heb 0 wedstrijdambities en vind alles verder leuk (das nou net het probleem ;) )

pmarena

Re: boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:38

Moet prima kunnen hoor Stef, daar worden ze juist veel voor gebruikt, om op verschillende paarden te kunnen gooien :)

Is alleen maar handig vind ik, als je er nu 1 koopt en die vast goed soepel rijdt zodat je er goed aan went, dan rij je straks op je eigen paardje zo weg en hoef je daar weer geen vreemd zadel op in te rijden tijdens die eerste rondjes :)

Welk model je zou kunnen kiezen dat hangt in eerste instantie af van wat je aanspreekt, wil je er wedstrijden mee kunnen rijden, wil je een knop, wil je wrongen, welk model vind je leuk?

Dat soort dingen :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:01

Ik ben ook met een barefoot begonnen voor een verzorgpony, toen ik mijn eigen paard had ging die zo hup daar weer op. Dus precies wat jij er mee wil doen. :j Hoefde niet eens een andere pommel aan te schaffen, ik heb het zadel nu al op tig paarden gehad (mee op ponykamp etc.) en hup even kijken of de pommel aansluit en wegwezen. :) Komt vast goed, veel plezier ermee!