Kale plekken op schoft door BR dekje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

Kale plekken op schoft door BR dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 10:04

Mijn vp heeft sinds een paar maanden ineens een paar kale plekken op de schoft. het zag er nogal vreemd uit want het waren in totaal 4 plekjes, die 2 aan 2 naast elkaar zaten. 2 boven en 2 onder.

Na dat de zadelmaker het zadeltje had bekeken bleek dat de schoft goed vrij lag en het niet van het zadel kon komen.
Aangezien ik altijd met een gelbontje rij dacht hij dat het daardoor kwam. Helaas heb ik dit bontje nodig om mijn zadel op de hogen aan de achterkant, dus is het momenteel onmisbaar..

Hij adviseerde mij om dan maar tijdelijk een extra pad te gebruiken onder het bontje, maar de plekjes bleven!

Van het deken kan het niet zijn, Die komt niet op deze plek en dat zou lijkt mij nooit zo precies zijn. Ook heeft ze al maanden geen deken meer op behalve af en toe een softgel-deken.

Ik kreeg gisteren ineens het idee dat het wel eens kan komen door mijn BR Event dekje!? Ik wissel veel af met dekjes. Alleen deze gebruik ik regelmatig. Ik ontdekte dat er een vrij scherp rubberen plaatje boven op zit op de plek van de schoft precies waar de wondjes zitten.. Het is vierkant precies op de afstand van de wondjes.. Dit moet het toch wel zijn dan?

Weet iemand hoe ik dit rubberen plaatje van mijn dekje krijg zonder het dekje compleet te vernielen?

olanis

Re: Kale plekken op schoft door BR dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:08

dat rubberen plaatje, zit er toch op vast gestikt.
Dan kun je de stiksels zo los halen met zo'n naai-mesje.

MalouEnVievv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:13

trek je wel goed het dekje aan de voorkant in de kamer?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 10:15

olanis schreef:
dat rubberen plaatje, zit er toch op vast gestikt.
Dan kun je de stiksels zo los halen met zo'n naai-mesje.

Ik heb het even gegoogled, het is een tornmesje ofzo! Ik ga er hier in huis eens eentje zoeken.. Hopelijk is dat mesje de oplossing! dank je wel :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 10:17

MalouEnVievv schreef:
trek je wel goed het dekje aan de voorkant in de kamer?

Ik trek het altijd omhoog en zet het dekje ook netjes vast met het klitteband en met de singelstoten, maar het plaatje ligt op een punt dat het toch de schoft nog raakt. Ik wil het er helemaal van af hebben omdat ik toch bang ben dat het dekje er tegen komt of verschuift..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:07

Dekjes van BR vind ik sowieso niet fijn. Het lijkt net of de dekjes eigenlijk altijd te klein uitvallen. En dan krijg je inderdaad schuurplekken, zoals je vertelt. Misschien dat het daar door komt? Ik heb ook 2 br dekjes, maar die gebruik ik zo min mogelijk, vind ze echt niet fijn :(

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:09

Je kunt het kaartje er toch ook gewoon afknippen?
Het zou er idd door kunnen komen, ik zou dit dekje dan eerst niet gebruiken..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 11:30

nouja kaartje er af knippen gaat niet echt, moet het stiksel los maken want het is een vierkant plaatje dat helemaal is vast gestikt. en het is rubber.. Het dekje gaat de komende tijd aan de kant tot er weer haar op de schoft zit. Het is verder niet open en ze reageert er ook niet op. Bij de andere paarden waarbij ik dit dekje heb gebruikt leverde het helemaal geen plekken op. Het dekje is zeker groot genoeg. er was 1 zadel waarbij hij te klein was en dat was bij een barefoot cheyenne zadel. Bij mijn oude verzorgpony.. Ik denk wel dat het dekje wordt teruggeduwd op de schoft door het gelbontje tijdens het rijden.. Maar eerst maar eens lekker laten herstellen en goed insmeren en meteen het rubbertje er af halen vanmiddag. En dan zien we wel wat het dekje verder doet over een paar maanden, mocht het weer schade leveren is hij verdoemd tot de vuilnisbak.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:39

Dat rubberen vierkantje (merkje) zit toch aan de bovenkant van het dekje..? Daar rust verder toch niks op? Hoe kan dat nou plekjes geven?
Ik zou dit dekje inderdaad ook even wegleggen.. als de plekjes weggaan weet je dat dit dekje de oorzaak is. Als de plekjes niet weggaan, zul je toch verder moeten zoeken.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 19:01

Dabo schreef:
Dat rubberen vierkantje (merkje) zit toch aan de bovenkant van het dekje..? Daar rust verder toch niks op? Hoe kan dat nou plekjes geven?
Ik zou dit dekje inderdaad ook even wegleggen.. als de plekjes weggaan weet je dat dit dekje de oorzaak is. Als de plekjes niet weggaan, zul je toch verder moeten zoeken.

Klopt het zit aan de bovenkant van het dekje, maar dat merkje is zo dik en scherp dat je het wel aan de andere kant van het dekje kan voelen.. ik heb het rubber er nu afgehaald. en op de plek gelegd waar de kale plekken zaten en het komt precies uit! elke hoek een kale plek! Mijn gelbontje zit daar nog boven, dit is een tennisracket vorm. het kan toch nog wel iets druk geven op het dekje.. Ik hoop echt dat dit het is, ben ik tenminste van dat getob af.. Ik hou het hier wel op de hoogte over hoe het met de plekjes gaat. Ik smeer nu levertraanzalf op de plekjes, werkt wel goed. de plekjes zijn al kleiner als een maand terug..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:37

Oh ja dat zou best kunnen, dat dat gelbontje het dekje extra naar beneden drukte.. Nou hopelijk is het zo opgelost! :)