Barefoot ervaringen op de lange duur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_black_rose_

Barefoot ervaringen op de lange duur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 08:20

Hallo Iedereen,

Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die hun barefoot nu al een tijdje hebben.
Momenteel heb ik een nep-barefoot die al na een half jaar doorgezeten is waardoor ik nu na het rijden drukplekken zie ter hoogte van stijgbeugel ophanging en stijgbeugelriem (en dat terwijl ik met brede Fenders rij) Ik vind het zadel enorm lekker zitten. heb ondertussen ook al eens een freeform, barefoot cheyenne en een normaal westernzadel erop gehad. Maar geen enkel ander zadel dan de barefoot geeft HET gevoel dat ik zoek.

Nu heb ik begrepen dat de Barefoot er enorm op vooruit is gegaan sinds het VPS systeem. Is dit ook jullie ervaring?
En nog belangrijker: hoe lang hebben jullie het zadel en is het zweetbeeld nog steeds mooi egaal?

Ik wil ongeveer 3 a 4 keer per week 2 uur in het bos gaan rijden. Ik wil ook afentoe een rit van 4uur of meer kunnen maken.

Onali

Re: Barefoot ervaringen op de lange duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:24

Ik heb de mijne nu zo'n 6 jaar en is nog steeds prima in orde. Mn fjord heeft geen drukplekken van de stijgbeugelophanging.
Heb alleen wel aan 1 kant de singelstoten moeten vervangen en de andere kant moet ook nog steeds gebeuren.

Ik ben er op dit moment alleen niet zo blij meer mee omdat ik rugproblemen heb en het versterkt wordt door mn zadel.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:28

Ik heb de mijne nu een jaar en 5 maanden. Hij bevalt erg goed. Mooie drukverdeling en zweet afdruk.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 08:30

Hebben jullie dan ook nog een grandeur of hafpad eronder?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:30

Grandeur

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:30

Ik heb mijn BF London met VPS nu 2,5 jaar. Ik rij er regelmatig mee en ook lange ritten. Geen drukkingen en ruggegraad altijd mooi vrij. De Osteo is in de tussentijd regelmatig langsgeweest en zijn rug ik helemaal goedgekeurd. Ik rij met en fysiopad eronder. Zadel ziet er ook aan de bovenkant nog top uit. Geen slijtplekken etc. Ik poets hem denk ik 1 keer in de 6 maanden met alleen een beetje leercreme.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:38

Ik heb de originele barefootpad eronder, ik heb trouwens de cheyenne.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 08:46

super bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik dan toch bij de barefoot blijf en niet verder hoef te zoeken naar allerlei dure andere boom(loze)zadels. het is namelijk nogal wat een goed zadel te vinden voor een klein achter-overbouwd belgische trekpaardje van 4jaar oud. Hij valt er steeds net tussenin. Alles voor normaal trekpaard is net te groot. maar een normale xful is te klein:P

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:43

Onze oude barefoot is nu na 6 jaar intensief gebruik eindelijk overleden. het leer waarmee de de beugel aan het zadel vast zit is gescheurd.

Hij ziet er verder nog prima uit en geeft (gaf) ook met ritten van een heel aantal uren geen zere plekken op paard of ruiter.

De nieuwere barefoot waar ik nu mee rijd, met VPS, lijkt wel een stuk meer te schuiven dan de oude zonder VPS, maar is ook een ander model.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:00

Tja, hoe lang wil je het hebben? Heb mijne nu zo'n 7 jaar. Is nog in tiptop conditie (foto in mijn profiel is van 3 jaar terug) en doet nog steeds z'n ding. Wordt nu minder gebruikt ivm prepensioen van mijn merrie, haar zoon heeft zijn eigen zadel (met VPS). Vind het nog steeds een ontzettend fijn zadel, moet elke keer nog steeds wat wennen aan de VPS van het nieuwe zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:05

Ik rijd nu ruim vier jaar met een Barefoot Cheyenne zonder VPS en het bevalt nog steeds uitstekend. Momenteel komt het niet van langere ritten, maar ik heb in al die jaren nog nooit problemen met de drukverdeling gehad, ook niet op langere ritten en bij zwaardere belasting. Voorlopig wil ik niet over op een zadel met VPS, heb er eens een geprobeerd en dat vond ik veel te stug en gevoelloos.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 14:38

Is er niemand die problemen heeft met de druk die de stijgbeugelbevestigingen veroorzaken?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:44

Bedoel je dan de druk op het paard zelf of op het zadel?? Want op mijn zweetbladen kwamen wel vrij snel verkleuringen door de fenders. Desondanks alles nog in prima staat, niet kapot ofzo, maar wel verkleuringen. Wat betreft paard geen klachten :-)

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 14:47

op het zadel maakt het me niet uit.. spullen zijn er om gebruikt te worden en zo mogen ze er ook uit zien. Ik bedoelde inderdaad op het paard.. maar tot dusver lees ik hier van niemand dat hij/zij problemen heeft.
Ik laat deze of volgende week een testzadel met passervice komen. ze neemt een arizona mee. Ik ben eens benieuwd. Ik ben nog erg aan het twijfelen tussen de Arizona en de Atlanta (zelfde model maar dan zonder Fork)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:50

Nee hoor, daar inderdaad nooit last mee gehad :-) kan me ook niet voorstellen dat het zou kunnen met mijn BF'je, het zadel is daar zo stevig, dik en goed beschermd dat ik niet denk dat je daar snel doorheen komt!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:27

mijn zadel is ook flink oud. (ook zonder vps) Was vroeger een testzadel en dus door veel verschillende paarden en ruiters geprobeerd. Hij ziet er nog prima uit en rijd ook prima. Er laat nu voor het eerst ergens een klein stikseltje los, maar dat is zo te repareren. Mijn pony blijft er ook blij mee, na het rijden zie ik keurig overal zweetvlekken, maar blijft kurkdroog bij de ruggengraat. Ik stap overigens wel altijd met krukje op.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 18:39

Ik stap zelf inderdaad ook op met krukje, dus dat zal het probleem niet zijn. wederom bedankt voor de reacties!!