Vraag over Rossner Amerika dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kidde

Vraag over Rossner Amerika dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 15:30

Ik ben naar het kijken naar een Rossner Amerika zadel. Ik wil graag een bruine alleen volgens de Divoza site is die alleen in een medium boombreedte te krijgen.
Ik weet alleen niet of mijn paard een medium of brede boom nodig heeft en ook niet wat voor maat mijn paard nu heeft.

Zou iemand misschien voor mij kunnen op meten hoe breed de boom van de Rossner Amerika dressuur is in de 17 of 18 inch?
Afbeelding
Dit stukje dus

Dan weet ik of mijn paard die zou kunnen passen en of het zin heeft om hem te laten passen. ;)

aslo

Re: Vraag over Rossner Amerika dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 06:54

De medium boom van Rossner valt als een 32 is mijn ervaring. Maar alleen de boom maat zegt niets of dat het zadel ook past.

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:05

Wat aslo ook al aangeeft, de boom maat bepaald niet alleen of het zadel past. Ik zou een zadelpasser laten komen, 50 euro bij divoza, en dan weet je zeker dat je een goed zadel hebt voor paard.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 20:17

Bedankt voor jullie reacties.;) Zoals ook al in mijn post staat wil ik ook een zadelmaker laten komen, maar als ik vantevoren al weet dat hij veel te klein is weet ik dat ik naar een ander zadel moet kijken. En of er dan heel veel aangepast moet worden.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:18

De boom heeft niks te maken met het zitvlak ;)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 20:22

Nee, weet ik maar ik vroeg me meer af hoe de boom ongeveer valt ;)