Zadel maat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fellponyy

Zadel maat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 15:03

Hoii ,
ik heb nu al een tijdje een vraag over zadels hoe weetje welke maat je nodig hebt want ik snap er geen bal van...
want ik wil het eerst zelf proberen voordat er een zadel passer voor me neus staat ;)

Als je reageerd zou je me dan gelijk iets over de boommaat en inch willen vertellen?

het word waarschijnlijk een fries niet zo heel dik gebouwd.

Fellponyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 15:33

reactie??? :')

Anoniem

Re: Zadel maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:50

RPA-> HAR

Mariposa11

Re: Zadel maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:53

Zadelpasser erbij halen. er is niks zo belangrijk als een passend zadel. Er komt veel meer bij kijken dan een boommaat.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:22

Het gaat idd om meer dan de boommaat alleen. Je zal ertoch echt een zadelpasser bij moeten halen. Je hebt dus nog geen paard gekocht? Dan kan je sowieso nog niks met zadels doen, ieder paard is anders.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:34

Ik weet niet wat je precies wil weten. Ik kan je er wel wat over vertellen maar dat verteld niet over het passen van het zadel dat zie je zelf eigenlijk bijna niet.

Goed de boommaat is de maat die je paard nodig heeft. Dit verscheelt per merk, de ene boom heeft langere takken als de andere dus als je bv een stubben 33 cm boom hebt kan dit zijn dat een wintec 33 cm boom anders is omdat de ene takken dus hoger liggen en breder zijn of smaller dan degene met de langere takken. Je meet namelijk de boommaat bij het uiteinde van de takken.

De inchmaat is voornamelijk voor de ruiter. Jij moet er in passen maar het moet uiteraard ook op je paard passen als je zelf een 17 inch nodig hebt moet natuurlijk niet op een shet gaan zitten en het zadel passen want dat kan nooit passen omdat hun rug daar te kort voor is. Dus als je een paard hebt met een korte rug en je hebt een grotere inch maat nodig wat meestal wil zeggen dat je lange bovenbenen hebt is het heel belangrijk om te kijken of je paard dit wel kan hebben.