Ik heb jagen geleden op horse event een legermotief sjabrak gekocht met van die korte lusjes bovenin die je vast kan zetten aan je ringetjes voor boven op je zadel. Dit vind ik echt ideaal omdat alle andere sjabrakken strak op de schoft getrokken worden en zo niet.
Dan is er toch iets mis met de pasvorm van je zadel (of de vorm van de sjabrakken die je koopt). Bij een goed passend zadel schuiven sjabrakken namelijk niet, dus ook niet naar beneden.
MelanieB
Geplaatst: 07-07-12 14:14
Hier zijn meer topics over, even zoekfunctie gebruiken en je hebt meer antwoorden.
Lara
Geplaatst: 07-07-12 14:15
Ik heb er een van Stubben met een korte lus Hier oogt ie nog groot. Heb m in dressuuruitvoering en is gewoon kort.. Heb ook dekjes (BR event) met lange lussen, maar die maak ik ook niet vast, of wel aan die ringetjes, ook omdat het bij mijn zadel ook niet kán onder het zadel(WoW zadel).
Zadel past goed, wordt elk jaar gecontroleerd door Feike en is op maat gemaakt. Hij heeft een behoorlijke schoft en dekjes zonder of met een beetje vormgeving passen niet goed. Heb ook niet van die hele dikke sjabrakken eronder (geen pads ofzo) Maar gewoon normale dikte.
Moet ook eerlijk zeggen van die hele dure sjabrakken van 60 euro of duurder koop ik niet. Vind dat echt te veel voor een sjabrak.