ervaring Rambo plus vliegenmasker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda__

ervaring Rambo plus vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 21:56

Wie heeft er ervaring met het Rambo plus vliegenmasker, zoals bekend bij Divoza.
Dit vliegenmasker staat,zoals ik begrijp, extra van de ogen af.
Mijn paard heeft erg snel last van dikke ogen. vliegennetje is niet genoeg en een normaal masker gaat niet omdat het tegen zijn ogen aankomt. Ik was dus over deze aankoop aan het denken.

Maar vroeg mij af of iemand anders ervaring ermee had?
Of misschien andere tips?

Dankjewel! *\o/*

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:39

Ik was hier inderdaad ook benieuwd naar, maar er schijnt een halve ring in te zitten, zodat het van de ogen afstaat. Nu vraag ik me nogal af, als het paard het masker op de een of andere manier half afkrijgt (gebeurt wel vaker, bijvoorbeeld dat 1 oor er niet meer inzit) Of die ring dan niet ergens insteekt.. :')

Hommage

Re: ervaring Rambo plus vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:41

Ik heb hem, (mijn paard lijkt net een alien als ze hem op heeft :') ), maar werkt super en staat mooi van de ogen af. Ook zit en een flapje onderaan die je er evt. af kunt halen voor paarden met een witte neus zodat ze niet verbranden :)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:42

ik heb de cashel vliegenmasker.. die kan ik zelfs met rijden gebruiken over mijn hoofdstel heen! je hebt ze met of zonder oren, met of zonder neusflap en zijn heel stevig!

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:14

Ilja_1997 schreef:
Ik heb hem, (mijn paard lijkt net een alien als ze hem op heeft :') ), maar werkt super en staat mooi van de ogen af. Ook zit en een flapje onderaan die je er evt. af kunt halen voor paarden met een witte neus zodat ze niet verbranden :)

Haha ja, het masker ziet er idd niet uit! Maar als het goed werkt..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:39

Ik heb de normale rambo of amigo (zijn identiek) met oren. Deze staat ook heel goed van de ogen af en schuurt niet tot nu toe. Hij zit al 8 weken dag en nacht om en is nu wel flink aan het verslijten, heb net een nieuwe gekocht.
Ze vallen wel groot trouwens. De cob was veel te groot voor mijn paard van 160. Ik heb hem zelf wat korter gemaakt bij het klitteband.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:02

Ik zit er ook aan te denken om dit masker voor mijn pony te kopen, maar nu zit ik te twijfelen qua maat tussen S en M. Mijn pony heeft namelijk een smal, maar lang hoofdje. Welke maat raden jullie aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:25

tylando schreef:
ik heb de cashel vliegenmasker.. die kan ik zelfs met rijden gebruiken over mijn hoofdstel heen! je hebt ze met of zonder oren, met of zonder neusflap en zijn heel stevig!

Ik heb er net 2 voor mijn shires besteld, ze zijn er in maat "draft" *\o/*
Nu hopen dat ze passen.

Ik heb de amigo voor mijn fjord, die zit ook heel goed en stevig, komt niet tegen de ogen aan.

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:36

Ik vind hem erg fijn, mijn pony heeft namelijk ook snel last van ontstoken ogen.
Nadeel vind ik wel dat hij vrij snel afgeschud kan worden, maar verder vind ik
hem echt super!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:40

Ik heb hem alleen gepast, heel even omgelaten en paardje schudde hem ook zo af.. Ze leek idd ook net een alien :') Ik was er toch geen fan van.. Ik ben maar gewoon bij een supermask gebleven, die staat ook goed van de ogen af, blijft jaren goed en sterk, en mijn paard doet geen enkele poging om hem af te krijgen.

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:41

_Femkee schreef:
Ik zit er ook aan te denken om dit masker voor mijn pony te kopen, maar nu zit ik te twijfelen qua maat tussen S en M. Mijn pony heeft namelijk een smal, maar lang hoofdje. Welke maat raden jullie aan?

Ik zou voor de S gaan, want qua de lengte van het masker maakt S/M niet echt uit volgens mij..

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:34

Hier sinds twee jaar in gebruik. Voor mij de beste die ik tot nu toe heb gehad.
Superfijne maskers, staan ruim van de ogen af door een halve horizontale cirkel ter hoogte van de ogen (is dik geplastificeerd ijzerdraad, volledig weggewerkt in stof en afgebiest) en een plastic steunstrook in het midden (van voorhoofd naar ogen). De cirkel buigt/vervormt absoluut niet. Gaas is erg goed doorheen te kijken.
Eén oor eruit gebeurt bij ons soms bij 1 vd 4, dit paard heeft een groot/lang, maar smal hoofd en wrijft graag. Ze staan aan huis, dus geen probleem, oor er weer in en klaar... Het gebeurt hier eigenlijk nooit dat ze hem geheel afkrijgen.

Enige nadeel wat mij betreft:
Voor aktief spelende ruinen is de ring een errug leuk handvat om elkaar te grijpen en aan te trekken. Paar weken terug is bij ons de eerste gesneuveld helaas. Dat masker is nu vervangen door een Cashel - die grijpen ze niet zo makkelijk vast. Moet erbij zeggen dat onze ruinen wild/ruig spelen, de maskers kunnen best veel (kracht) hebben. Was al trots dat ie het 2 jaar volgehouden had :o .