Ik ben opzoek naar een hoofdstel voor mijn friese merrie van 1.54, Nou wil ik er max 80 euro aan uitgeven maar zoek ik dan wel goede kwaliteit.
Nou vroeg ik me af welke hoofdstellen zijn van goede kwaliteit in deze prijsklasse?
mijn enige eis is dat het hoofdstel een aansnoernesuriem heeft, verder maakt lak/rondgenaait etc allemaal niet uit. En mijn fries zit een beetje tussen maat cob en full in, ik weet niet of bepaalde merken anders vallen dan andere?
In iedere ruitersportzaak kun je een goed hoofdstel vinden. op een hoofstel na heb ik altijd hoofdstellen gekocht voor minder dan 45/50,00 euro. Al mijn paarden hebben het eerste hoofdstel nog in gebruik. Varieerend van 2 jaar tot 15 jaar inmiddels.
Ik heb ook net een hoofdstel van horsea gekregen, als je full besteld en deze is te groot, kun je er cob bakstukken bij krijgen en er zitten erg veel gaatjes in, dus ruim verselbaar! Zoals je bij anneke kunt zien staat daar de site wel succes! Ze zijn ook niet erg duur, en heel fijn leer, zeker een aanrader.
Christah
Geplaatst: 12-07-12 09:23
Kijk ook eens naar een Profi-Rider hoofdstel. Bij limburgsruiterhuis.nl van Paashaas hier op bokt vind je ze tegen super kortings prijzen. Kwaliteit is super, je kan bij haar de afmetingen per maat opvragen en vergelijken met een passend hoofdstel dat je hebt liggen zodat je weet welke maat het beste is. In mijn ogen valt ie normaal, maar Kieffer valt bv. groter.