vrouwenzadels ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

vrouwenzadels ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 14:43

Anoniem

Re: vrouwenzadels ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:44

een dameszadel :D :D
hihi ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:45

Dameszadels, de rest is unisex, hoewel ik best durf te geloven dat zadels met een hele diepe zit niet zo lekker zitten voor mannen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 14:46

Nee het gaat niet om de diepte van de zit. Maar met name om de breedte , daar waar je zitbeenknobbels het zadel raken. Plus een smallere twist ( vaak ).

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:49

Door de bouw van het bekken/de heupen van de vrouw kunnen zadels met een relatief "platte" boom of boomloos onconfortabel zijn omdat ze te breed zitten. Zadels met een A-frame model in de boom (dus niet de diepte (zijkant), maar als je de boom van voren zien en middenin doorsnijd). Hierdoor zit je bovenin wat smaller. Het model zorgt er echter ook voor dat je verder boven je paard komt te zitten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 14:51

Maar volgens dat andere topic en de filmpjes van Schleese zijn juist de meeste zadel te smal voor het bredere vrouwenbekken ( breder als een mannenbekken ). Zodat je zitbeenknobbels geen steun hebben in een te smal zadel.
Het gaat dus niet over de twist ( het gedeelte tussen je bovenbenen ).

zie oa dit filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=FAiOnxf2des&lr=1

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:08

Maris schreef:

Ahum dat filmpje is om te huilen..
Al de vrouwen die daar zogenaamd 'juist' zitten, zitten met een holle rug op hun doos te balanceren. En hij toont ook nog eens met die pelvis (heup) dat je je met dat zadel als vrouw geen zorgen moet maken in volledige dooszit, er zit daar niks hard 'all foam'. Erg.. :+

Die heup moet kantelen bij om vrouw om juist te kunnen zitten. En dat is op je zitbeenknobbels, en niet op je schaambeen. Dat hoort te zweven.
Als je je heup kantelt heb je als vrouw een smallere twist nodig dan als man. Waarom? Wel, als je eens naast je stoel gaat staan met een hol rugje, en vervolgens met een bolle rug/heup vooruit dan kan je zelf zien dat de ruimte tussen je benen smaller wordt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 15:25

Volgens mij hebben vrouwen een smallere twist nodig omdat onze dijbenen anders vanuit de heup lopen als bij mannen ....

het filmpje is idd niet mega duidelijk tov de houdingen van die amazones.
Maar ik kreeg met een cr les een tijd geleden wel te horen dat maar 1 zitbeenknobbel steun had bij mij in het zadel .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:26

Daar moet je wel een heel smal zadeltje voor hebben, je zitbeenknobbels zitten maar een cm of 15 uit elkaar...

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:30

Ik weet dat er van passier een vrouwenversie bestaat. En wat ik gehoord heb is ie geweldig. Maar zelf nog geen ervaringen mee. Mag hem wel binnenkort testen (wss augustus) dus dan weet ik meer. Hoor er veel goeds over dus ben super benieuwd om er eens op te zitten.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:33

Hier een filmpje dat wel een duidelijke heuppositie laat zien.
http://www.youtube.com/watch?v=-sadEzN95NM

En het gaat me dus niet om de mensen in de video of wat die daar zeggen, block dat maar even buiten, het gaat me om dat 3d beeld en de beweging die de heup maakt. Vergelijk dat dan eens met wat die man in het vorige filmpje met de voorzijde van die vrouwenheup deed. Het schaambeen hoort het zadel echt niet te raken, nooit.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:06

ik heb me laten wijsmaken dat prestige meredith eerder een vrouwenzadel is :Y)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:09

Kentaur elektra (niet huidige model, maar van vorig jaar) is ook vrouwen zadel, is diepere zit en komt voor ver 'naar boven' (bij schoft) en is daardoor onprettig voor mannen :+

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:58

Ik heb een Schleese en die zit heel goed. Ze zijn hier wel moeilijk te krijgen, ik kocht hem tweedehands.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 05:52

Ashley5760 schreef:
Kentaur elektra (niet huidige model, maar van vorig jaar) is ook vrouwen zadel, is diepere zit en komt voor ver 'naar boven' (bij schoft) en is daardoor onprettig voor mannen :+

Okeee maar omdat het niet geschikt is voor mannen is het nog niet meteen ideaal voor vrouwen?
Net als een springpaard wat niet wil springen gelijk een dressuurpard is :+