Stubben vzh zadel met biomex, echt goed voor de rug??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deirdre2105Jarig

Stubben vzh zadel met biomex, echt goed voor de rug??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 08:29

Hee allemaal,
Ik ga de opleiding HBO paarernsport volgen op Deurne en
moet daarvoor een goed zittend zadel hebben. Aangezien ik een wat zwakkere rug heb
Zat ik te denken aan een stubben vzh met biomex zitting. Ik kan er tweedehands een krijgen..
Nu is mijn vraag, is dit echt een goed zadel voor de rug om mee te kunnen springen en dressuren?
Of heeft iemand nog andere tips voor een zadel? Daarnaast dacht ik ook aan van die
schrokabsorberende beugels voor de kniegewrichten ofzo.. Verder nog niet veel over gelezen..

Thanks! X

Anoniem

Re: Stubben vzh zadel met biomex, echt goed voor de rug??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:36

Heb je ook al gedacht aan dat ie moet passen op het paard? Niet om vervelend te zijn, maar dat lijkt mij niet onbelangrijk.
Wat het belangrijkste is voor je rug, is jouw rijtechniek, jouw vermogen om de bewegingen op de vangen. Een laagje biomex absorbeert de schokken lang niet voldoende, jouw buikspieren kunnen dat wel. Dan heb je gelijk de oplossing voor de beugels.

Deirdre2105Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 11:13

Ik begrijp dat het zadel op het paard moet passen, mijn vraag is alleen maar of een biomex echt zo'n fijn zadel is als men beweert.
En of iemand er misschien ook ervaring mee heeft.. Ik doe oefeningen voor mijn spieren en begrijp dat een zadel niet alles verhelpt.
Maar een goed zadel kan wel helpen bij een wat zwakkere rug. En ik wil weten welke zadels echt goef hiervoor zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:22

Pff dan zit je toch snel in de duurdere merken. De Anky Classic is fijn, is ook zacht. Of je moet gaan denken aan Passier oid. Of je moet een zadel op,maat laten maken, ik hoor goede verhalen over Ninon Schutte, Arno Brandt schijnt ook erg goed te zijn.

Deirdre2105Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 11:26

Okee ik ga eens rondkijken, dankjewel! Over stubben biomex weet je verder niet veel?

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:29

Ik heb een Stubben Delux met biomex. Ik vind wel dat je het verschil voelt. Nu ja een ander zadel met een "puddingvulling" kan ook al veel doen :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:29

Ja de biomex was voor mij zeker een uitkomst. Als je zoekfunctie had gebruikt had je kunnen zien hoe of wat.
Ik heb een zwakke rug en al gauw last na het rijden, ik merkte zeker wel verschil of dat ik op mn stubben zadel reed of mn andere (die overiges ook top zit hoor, daaleman, maar toch merkte ik het wel).
Op de stubben site staat er ook meer over. :j
Helaas heb ik m moeten verkopen ivm verkoop paard en past niet op de pony, en pony heeft een goed passend zadel.
Maar als ik een nieuwe zou kopen had ik het wel geweten :j

'een laagje biomex' helpt dus zeker. Het ontlast je ruggegraat.
Een zacht zadel gaat ook niet helpen :n
Het zadel moet je paard goed passen, maar ook jou. Wie weet juist met kniewrong, of juist amper. Met diepe zit, of juist vlakke zit, dit moet je echt uitproberen :j

Deirdre2105Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 11:31

Ah okee, ja ik had al op stubben gelezen enzo, maar wilde het van iemand horen met ervaring!! Maar bedankt, ik ga hem denk ik gewoon uitproberen en dan zien we wel weer verder!

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:37

Ik heb een stubben Genesis met biomex en ben daar echt heel blij mee! Ik heb hem niet speciaal gekocht vanwege rugklachten. Toen mijn vorige zadel niet meer paste, heb ik voor mijn paard dus een Stubben op maat laten aanpassen. De biomex heb ik erbij genomen als extraatje.
Bij mijn vorige zadel had ik soms last van mijn rug, niet echt pijn, maar gewoon een vervelend gevoel. Dat is nu volledig weg met de biomex. Laatst zat ik nog eens op een ander zadel (ander paard) en toen had ik dus meteen weer dat vervelende gevoel in mijn rug. Dat vervelende gevoel stoorde mij vroeger nooit (had toch maar één paard, dus het was niet zo dat ik veel paarden na elkaar moest rijden) maar nu viel het dus wel heel erg op!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:37

Biomex zit superfijn, maar of het nou ook echt verschil maakt voor je rug, dat zou ik niet weten ;)