Al veel geprobeerd en veel hulp gehad van zadelmakers en zadelpassers, maar tot nu toe nog niets kunnen vinden. Ik weet nu wel steeds beter wat ik wil en nodig heb. Ik heb een foto van mijn huidige zadel gepakt en wat lijntjes getrokken met kleurtjes (je moet toch wat op je vrije dag
)
Allereerst de paarse lijntjes. Dat stukje loopt rond, terwijl ik een zadel nodig heb die daar een vlak stuk heeft, zodat ik mijn zitbeenknobbels beter kan positioneren.
De groene lijn is de wrong. Is bij dit zadel vrij fors en loopt bijna recht naar beneden. Dit biedt mijn lange bovenbeen te weinig ruimte. Ik zoek een iets naar voren gesneden wrong en wat minder fors.
Bij de rode stip moet het wat rond lopen. Een Kieffer (ook de nieuwere types) zijn bijvoorbeeld te scherp voor me.
Verder naar beneden, halverwege bovenbeen mag het niet te breed zijn.
De beugelophanging zit bij dit zadel vrijwel direct achter de wrong. Dit werkt voor mij niet prettig. Verder zou het fijn zijn als het zadel geschikt zou zijn voor een hoge schoft.
Geprobeerd:
- Arno Brandt (zat fijn, maar op ander type paard getest)
- MSFC (zie plaatje)
- Ainsley Lincoln (voldoet redelijk, maar absoluut niet passend op het paard te krijgen)
- Kent en Masters (getest in een 17,5 inch, met een te grote boom en daardoor niet een goede indruk gekregen)
- Equestor (te breed, verder erg fijn)
- Nieuw type Kieffer (te scherp)
- Wintec dressuur (te breed)
In het verleden:
Fryso, Tietse's choice, oude Stubben, Barnsby, JC Vries diamant.
Splinternieuw en op maat gemaakt is nu even geen optie.....Utopie of zijn er nog mogelijkheden die ik nog niet heb gezien?