Ervaringen uierbeschermer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Ervaringen uierbeschermer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 14:38

Hoi bokkers,

Heeft iemand ervaringen met een losse uierbeschermer bij een eczeempaard? Mijn paard heeft allemaal wondjes bij de uier en ze heeft erge jeuk daar. Als ik het aan raak, gaat ze bijna zitten. Het komt door insecten en mijn paard bijt/krauwt daardoor in haar uier, vandaar dat ik eraan zit te denken om de uier te beschermen.
Nou zag ik deze uierbeschermer bij agradi: http://www.agradi.nl/apotheek/runderen/ ... 40119/1050

Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een foto? Zijn er nog meer losse uierbeschermers verkrijgbaar ergens? Kan alleen deze bij agradi vinden, maar vind de foto niet zo duidelijk.
Weet iemand hoe het vast gemaakt wordt?
Ik weet wel dat er eczeemdekens zijn waar een uierbeschermer aan vast zit, maar heb nu een fijne eczeemdeken die goed zit. Dit na 3 verschillende dekens te hebben geprobeerd dit seizoen. Dus wil deze deken niet meer wisselen, omdat deze perfect zit.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

gr Chantal

Mizora

Re: Ervaringen uierbeschermer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:03

Ik denk niet dat dit het voor jou gaat worden, dit is namelijk voor een koeienuier om speenbetrappingen e.d. te voorkomen.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:08

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 19:20

Mizora schreef:
Ik denk niet dat dit het voor jou gaat worden, dit is namelijk voor een koeienuier om speenbetrappingen e.d. te voorkomen.

Maar het beschermd de uier toch wel? Dat er een stuk stof om de uier zit zeg maar?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 19:21

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:43

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:01

Ik denk wel dat die van Snuggyhoods los te verkrijgen is, al denk ik wel dat je dan op je eigen deken een kleine aanpassing gaat moeten maken.
Of ineens gewoon een nieuwe Snuggy kopen ;)
Ik zag daar ook deze : http://www.snuggyhoods.com/Sweet_Itch_a ... gs-C205030
En daar staat bij :
Citaat:
If ordering the Front Legs alone you will need to let us know if you need the Velcro attachments to sew on to your rug.

Dat als je de Front Legs apart bestelt, je dit moet laten weten zodat ze de Velcro plakkers meegeven om op je eigen deken te naaien. Misschien kan je voor die uierbeschermer ook zoiets krijgen?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 11:50

Mathilde schreef:
Misschien is dit iets voor je:
Cashel Crusader Fly Sheet Belly Guard
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=673

Dit ziet er niet verkeerd uit! Lijkt gewoon dun "gaas" zoals een vliegendeken. En volgens mij zou ik het onder haar huidige eczeemdeken kunnen doen. Ze heeft dan alleen 2 buikflappen over elkaar.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:55

Bij de eczeemdekens van het merk Fly Free wordt standaard een uierbeschermer geleverd.
In principe is zoiets aan elke eczeemdeken vast te maken lijkt mij, in elk geval als je een beetje handig bent met de naaimachine.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 12:05

Rhys schreef:
Bij de eczeemdekens van het merk Fly Free wordt standaard een uierbeschermer geleverd.
In principe is zoiets aan elke eczeemdeken vast te maken lijkt mij, in elk geval als je een beetje handig bent met de naaimachine.

Ja alleen moet ik ergens een losse uierbeschermer vinden. Bij de Fly Free verkopen ze deze niet los helaas.
Die bij agradi blijkt niet echt geschikt, omdat het voor koeien is.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:07

Je zou contact op kunnen nemen met Fly Free en je probleem uitleggen? Wie weet is er in overleg iets mogelijk.
Of zelf iets fabriceren van bijv een oude eczeemdeken?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 12:07

Rhys schreef:

Ik kan de website van fly free niet meer vinden? Ga eens vragen of ze de uierbeschermers ook los willen verkopen.
Weet jij of de website veranderd is?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:41

Die van snuggyhoods is zo te zien wel een losse, dus puur voor de uier.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 18:40

Avelienvd schreef:
Die van snuggyhoods is zo te zien wel een losse, dus puur voor de uier.

Ja ik heb ze gemaild :)

Probeer ook nog een mailtje te doen naar fly free, maar de website doet het niet.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:07

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:21

_tarja_ schreef:
Mizora schreef:

Maar het beschermd de uier toch wel? Dat er een stuk stof om de uier zit zeg maar?

Ja, maar wel een koeienuier, dat is niet helemaal te vergelijken met dat van een paard ;) Denk ook de de bevestiging iets anders gaat dan wij gewend zijn voor de paarden..

Maar zie al een aantal goeie oplossingen, hopelijk werkt het :)