terpentijn schreef:Ik heb een afwijkend Waterford rolletjes bit, maar dan in kneveltrens uitvoering.
De rolletjes zijn "gestreept" om en om koper/messing en RVS, het hele bit is dus een "sliert (ketting) van die bolletjes/kogels. Die zitten echter niet met ketting-schakels aan elkaar... de kogeltjes zitten direct naast elkaar.
Heb er jaren geleden speciaal en lang naar gezocht, omdat ik niet met watertrensen wil rijden, alleen met D- of Kneveltrensen (desnoods met een bustrens).
Je moet heel goed rondshoppen, wat jij speciaal zoekt die zijn er echt op bepaalde websites nog te vinden in elk geval toen nog wel, jouw afbeelding is de "traditionele Waterford". Inderdaad kan het paard door de kogeltjes (rolletjes) het bit heel moeilijk echt vastpakken, je moet wel een zachte hand hebben, maar dat geldt voor ieder bit.
Helaas weet ik nu zo 123 niet meer waar ik de mijne toen besteld heb, het was een vrij bekende paarden-webhop.
Overigens rij ik er inmiddels nog maar incidenteel mee. Merk niet veel verschil met een dubbelgebroken bit met 1 koperen rolletje in het midden, waar ik 9 van de 10 keer mee rijd, dus....
Ik rij op dit moment met een passoa bit.
Ik doe voor de afwisseling eens per maand eens een springlesje volgen.
Hierbij heb ik het passoa bit, maar zodra hij op de hindernis afstormd, en hij niet meer naar mijn zit etc luistert, en ik hem wel van voor terug moet pakken om evt ongelukken te vermijden, gaat hij omlaag, wat natuurlijk niet goed is!
Ik wil dit dus graag zo oplossen met een juist wat minder scherp bit.