ik heb eindelijk een mooie eventing singel gekocht, alleen deze singel heeft een ringetje aan de buikflap, waardoor mijn martingaal (gedeelte tussen voorbenen) niet bevestigd kan worden aan de singel..hoe los ik dit op zonder te veel gerammel van ringetjes en klipjes ?
Even lezen, ze heeft een singel met buikflap, daar past geen martingaal los omheen. Er zit een ringetje aan. Er kan dus ook geen losse singellus omheen.
patricia6
Geplaatst: 27-06-12 21:45
Dat is geen musketonhaak, maar een karabijnhaak. Wel een goede oplossing. Je hebt toch ook van die speciale lussen die je om de singel schuift?
Je hebt gelijk, karabijn. Dit plaatje kwam tevoorschijn bij musketon, wordt waarschijnlijk voor allebei gebruikt dan. Losse singellussen passen niet om singels met buikflap.
sorry van die buikflap had ik even gemist. Nee dat past dan zeker niet. Dan is de karabijnhaak toch de beste oplossing. En die heb je in allerlei maten.
Je kunt ook naar een schoenmaker oid gaan, die halen het stiksel los en zetten er een stevige klip op en stikken het daarna weer netjes vast. Misschien moet je, als je het bij een schoenmaker laat doen, nog wel zelf de klip kopen.
Chrissie
Geplaatst: 27-06-12 22:49
Ik gebruik een longeer tussenstuk om mijn hulpteugels te bevestigen aan de singel. Makkelijk om los te maken en geen gepruts met kleine haakjes. Edit: zo'n eentje dus http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... -bitstukje
FHS
Geplaatst: 28-06-12 06:02
Je wilt hiervor een snap hook hebben. Vierkante lus voor aan martingaal; met een kliksluiting voor aan de singel. Meestal wel te koop bij westernzaken. Ik kan 'm ook leveren (zie website)