Het is geen hackemore, ik zou er graag spring- en dressuurwedstrijden mee rijden.
Ik kan het maar niet vinden in het regelment van de knhs, of ik kijk niet goed.
Ik heb ook al topics opgezocht, maar kan niks echt goeds vinden..
Alvast bedankt!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
angelzambezi schreef:as vanaf 1 april 2010 mag er gestart worden met een bitloos hoofdstel in speciaal daarvoor uitgeschreven rubrieken tot en met de klasse L2. In de hogere klassen is het alleen mogelijk om hors concours (= buiten mededinging) te starten in de reguliere rubrieken. Over de toegestane bitloze hoofdstellen in een speciale bitloze rubriek zegt het wedstrijdregelement het volgende:
De volgende bitloze optomingen zijn toegestaan:
– De Sidepull,
– Het kingekruiste bitloos hoofdstel,
– Het kaakgekruiste bitloos hoofdstel,
– Regulier toegestaan hoofdstel zonder bit waarbij de teugels direct aan de neusriem worden bevestigd.
Het hoofdstel moet van leer zijn waarbij de neusriem een minimale breedte van 2 cm heeft. Er mag zich geen metalen kern in de
neusriem bevinden. Bij het gebruik van een kin- of kaakgekruist hoofdstel moet wanneer er gebruik gemaakt wordt van koorden,
deze een minimale diameter van 6 mm hebben.
Dit staat er, ik rijdt M1. Er staat in het regelement tot L2. Dus mag het niet, of ben ik blond?