Is de Rossner Amerika veelzijdig een fijn springzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

Is de Rossner Amerika veelzijdig een fijn springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 21:05

Hoi hoi!

Ik heb al een hele tijd de Rossner dressuur maar aangezien ik daar ook mee spring zoek een ander zadel om te springen. Nou zocht ik eigelijk een springzadel maar ik kan nu voor een klein prijsje de Rossner veelzijdig krijgen en aangezien die wel een diepe zit heeft vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met dit zadel voor het springen en of het fijn zit of zouden jullie toch voor een ander springzadel gaan?

Groetjes!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:11

Ik zou 't niet doen. Zelf had ik ook een Rossner Amerika waar ik mee sprong. Maar mijn instructeur raadde me aan om over te stappen op een zadel met een wat minder diepe zit. Door de diepe zit van de Rossner kwam ik te veel achter de beweging van het paard aan. Ik kon een hele oude Stübben Siegfried VSS op de kop tikken en 't springen ging daarna stukken beter.

Capriootje

Re: Is de Rossner Amerika veelzijdig een fijn springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:56

Ik heb zelf nu mijn 3e rossner zadel, ook amerika, maar wel het springzadel ervan en niet de veelzijdig.. Ik vind rossner sowieso hele fijne zadels, als het past op je paard want het past zeker niet op elk type paard.
Heb je geen mogelijkheid om het zadel te passen met een zadelmaker erbij, en dan eventueel terugbrengen als het niet past/lekker zit?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:00

Ik heb een Rossner Amerika veelzijdig om mee te springen, moet zeggen dat ik geen serieuze springruiter ben, maar wanneer ik spring vind ik het een prima zadel!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:10

Als je nu al een Rossner Amerika had en je wilde ermee springen, zou ik zeggen dat dat wel zal gaan. Maar als je nog geen springzadel hebt en je bent op zoek, raad ik je aan om toch echt voor een springzadel te gaan (die kun je ook hebben voor kleine prijsjes). Het komt alleen maar je houding ten goede.

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:08

ik heb de Rossner Atlanta voor het springen. vind het een heerlijk springzadel, omdat je namelijk heerlijk stevig in het zadel zit. vind bv Stubben heel hard qua zit en ontzettend vlak waardoor ik iig niet stevig zit. heb het zadel al een 4 jaar en ziet er nog steeds super mooi uit, slijt niet super snel. dus ik vind het een prima zadel, ook voor wanneer je fanatiek wil gaan springen.