[WN] Amerikaanse maten boots.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Amerikaanse maten boots.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 09:46

Hallo bokkers!

Ik ben van plan deze boots aan te schaffen.

Ik heb een kuitomvang van ongeveer 45 met een broek aan. Moet ik dan aan een c/wide beginnen(even er van uit gaand dat de laarzen vallen zoals vermeld wordt en niet kleiner of groter)
Ik heb Europese schoenmaat 38/39.
Welke Amerikaanse maat moet ik dan hebben? Het meest logische lijkt mij 7, maar ik ben nu al op diverse site's geweest met allemaal verschillende maten en ik wordt er niet veel wijzer uit.

Ik wil wel mijn bestelling zo nauwkeurig mogelijk doen omdat ze uit Amerika moeten komen.
Is het wel gewoon mogelijk? Ik had even snel gekeken en zag dat je zo gauw niet naar ander land kon sturen, ik ben echt een leek hierin dus weet niet zo goed hoe of wat =P (Klik voor een printscreen!)
Evt. heb ik wel mijn oom en tante in Amerika naar wiens adres ik het kan sturen en dat ik het dan door hun laat versturen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gr. Cindy

crazycactus

Re: Amerikaanse maten boots.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:46

Deze zijn niet zo hoog dat de laars op het dikste stuk van je kuit zit. Ik heb de hoge heritage ( deze
http://www.ariat.com/Western/Women/Foot ... IQUE_BROWN ) en die zijn best wijd van boven. Ik heb een kuitmaat van 41 en ze zitten ruim genoeg.

Houd je wel rekening met verzendkosten en invoer + btw?? Denk namelijk dat je ze voor die prijs ook bij bijv. de oregon trail tack store kan kopen en dan kan je ze passen.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 18:16

crazycactus schreef:
Deze zijn niet zo hoog dat de laars op het dikste stuk van je kuit zit. Ik heb de hoge heritage ( deze
http://www.ariat.com/Western/Women/Foot ... IQUE_BROWN ) en die zijn best wijd van boven. Ik heb een kuitmaat van 41 en ze zitten ruim genoeg.

Houd je wel rekening met verzendkosten en invoer + btw?? Denk namelijk dat je ze voor die prijs ook bij bijv. de oregon trail tack store kan kopen en dan kan je ze passen.

Waar zit die winkel dan?(neem aan dat het een winkel is =P)
Had je maat C of B voor je kuit.

Wat ben je ongeveer kwijt aan de verzendkosten?
Ik wil voor ongeveer 150 euro laarzen hebben. Dat zou mooi bedrag zijn. uiteraard kan het altijd duurder hoor, dat is geen probleem. Dan spaar ik gewoon even door =P

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:52

38/39 = is bij Ariat maat 7,5 :)
Wil je de laarzen gebruiken om mee te rijden? Daar lijken deze laarzen me nl niet heel geschikt voor :n
Volgens mij zeggen de wide-maten trouwens niks over de kuitomvang, maar wel over de breedte van je voet!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:56

Idd zijn de c en d niet voor de kuitmaat, maar voor de breedte van de schoen.

Ik heb ff omgerekend, de laars kost 170 dollar, daar komt je transport bij, bij USPS is dat 60 dollar, dat wordt dus 182 euro, daar nog je btw en invoer overheen... viola... je kan ze net zo goed in nederland kopen zonder risico dat je ze niet past ;)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:59

wat je kan doen is naar een winkel gaan waar ze soort gelijke laarzen hebben, daar passen, je maat onthouden en dan uit amerika bestellen.

heb ik ook wel eens gedaan met schoenen die ik graag wou, eerst van het zelfde merk in de winkel gepast, toen gezecht: nee nee, ik doe ze toch niet. en gewoon goedkoper op internet besteld :').

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:09

Een andere optie is om merknaam & type te googlen en kijken op welke site de laarzen het goedkoopst worden aangeboden (en ook nog naar Europa wordt verzonden).
Kan je tientallen dollars schelen :$

Met een beetje mazzel staat er een nieuw paar op Ebay - dat gelukje heb ik al eens gehad :7

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:26

Weet iemand hoe het zit met het verschil tussen vrouwen schoenmaten en kindermaten in de US? Ik heb een maat 36-36,5 en dat zou moeten een 6-6,5 zijn in vrouwenmaten. Ik keek even bij de kinderlaarzen en zag daar een mooi paar tussen staan, maar de maten liepen maar tot 5. Pech, dacht ik. Maar toen keek ik in de maattabel en zag ik dat de maten voor vrouwen anders zijn dan die voor mannen en kinderen, en dat ik dan maar een 4,5-5 zou nodig hebben. Voor ik bestel zou ik wel willen zeker weten of dit klopt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:15

De breedtematen zijn idd voor de voet en bij typische dameslaarzen gaan die niet breder als B. Heren/Unisex-modellen hebben ook C en soms D (meestal heren).

@GeekGirl : hoe de verschillen in maat precies lopen weet ik niet, maar veelal zijn kindermaten smaller met minder ruimte voor een wreef. Ook iets om rekening mee te houden.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 08:17

Oke bedankt voor de antwoorden, maar ik heb dus brede kuiten, voor mijn kleine pootjes, heb ik ook nog eens (in verhouding met) nog brede voeten. Normale schoenen gaan ook altijd knellen bij mijn kleine teen, moet ik dan voor een c kiezen of is b goed?

Weten jullie nog een paar goede shops verder? Hebben ze gewoon bij elke westernshop laarzen?

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:52

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 07:09

Bedankt voor de tip, maar als ik bij haar die laars bestel (tevens in een kleur die ik niet zou willen, nou is daar meestal wel wat mee te regelen,) ben ik goedkoper uit als ik het uit de USA laat komen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:40

DubbelDun schreef:
@GeekGirl : hoe de verschillen in maat precies lopen weet ik niet, maar veelal zijn kindermaten smaller met minder ruimte voor een wreef. Ook iets om rekening mee te houden.

Dat is ook de reden dat ik kinderschoenen zou willen :) Ik ben een klein fijn meisje en ik heb ook smalle voeten. Ik heb me vorig jaar suf gezocht achter engelse rijlaarzen voor mijn smalle benen en voeten, en overal waar ik ging zeiden ze me dat laarzen op maat de enige oplossing was. Uiteindelijk heb ik in een klein ruitershopje een paar kinderlaarzen gevonden, die passen alsof ze voor mij gemaakt zijn.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:44

38 en 39 verschilt wel in de US maten.
Kijk even op onderstaande site voor de goede maat.

http://ariat-europe.com/size-tables.html

Overigens kan je deze laarzen gewoon bestellen in een ruitersport winkel.
Hier heb je dan ook wel een wachttijd maar heb je geen verzendkosten.

Alle winkels van de Hypo groep kunnen deze voor je bestellen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:13

Ik heb dezelfde laarzen :D
heb zelf een 38/39 US 8,5 gekocht. Ze zitten heeerlijk :)
Ik pb je wel even :)