ik weet wat je bedoeld, die lopen met een boogje en liggen verder achterop de hals, scheeld echter maar hooguit een paar cm. heeft Shockemohle ze niet of Rambo?
Zie ook dat de link het niet doet.. maar ik heb dezelfde foto gestuurd als deze
Ine23
Geplaatst: 22-06-12 19:39
Een paard heeft maar 7 halswervels, dus als je er 2 vrij wil hebben liggen dan zie ik niet in waar dat hoofdstel dan precies moet komen? Die uitleg klopt ook niet, geen druk op de eerste 2 wervels achter de oren... Daar zitten toch geen wervels? Op die foto leg je dus het hoofdstel net wel midden op een wervel ipv op het einde van de schedel/atlanto-occipitaal gewricht= overgang schedel en 1e halswervel? http://www.dierenklinieklemmer.nl/info_ ... -paard.jpg Sorry voor de vragen, zijn verder niet ontopic, maar ik heb er mijn bedenkingen bij qua uitleg die er staat.
Edit: ok, als ik de foto herbekijk kan je inderdaad het deel achterhoofd nog als wervel beschouwen en dan ontlast je inderdaad de schedel en de atlas (=1e halswervel), maar ligt het midden op de 2e halswervel? Ben benieuwd wie hiermee ervaringen heeft
lovey_ou
Geplaatst: 22-06-12 20:01
Denk dat ze eerste nekwervel bedoelt ipv nekwervels
Floydmax
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-12 22:20
Bedankt voor jullie reacties. Ik bedoel idd nekwervel .
Het hoofdstel welke nicky_rilana liet zien bedoelde ik. In het begin van het topic Goos_hoeve het nog over Rambo, kent iemand deze hoofdstellen?
Ik heb die van Dy'on, zit wel een prijskaartje aan. Erg fijn hoofdstel en ziet er nog als nieuw uit. Hij loopt er beter mee als met een ander normaal hoofdstel.
Op deze foto's zie je een klein beetje hoe de keelriem zit, vind die echt heel fijn. In het begin wel even klungelen.