Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
), en daardoor zouden ze los laten
ilse86 schreef:Ik snap niet waarom mensen allemaal met van die maffe bitten rijden. Wat is er mis met een gewoon trensje?
Sommige mensen vinden een knevel al raar.ilse86 schreef:Ik snap niet waarom mensen allemaal met van die maffe bitten rijden. Wat is er mis met een gewoon trensje?
schrikdraad schreef:ilse86 schreef:Ik snap niet waarom mensen allemaal met van die maffe bitten rijden. Wat is er mis met een gewoon trensje?
waar de rijkunst ophoud beginnen de hulpmiddelen.
Als je kijkt hoeveel bitten er wel toegestaan zijn en je hebt er dan 1 nodig die daar niet tussen staat zou ik toch echt aan mijn rij kunsten gaan werken.
Bit niet aannemen is meestal te grove hand of slecht gebit.
Niet nageeflijk, zowel sterren kijken als hangen een paard dat niet aan het been is.
Geryon schreef:Mijn vorige paard werd op dit bit gereden op springwedstrijd (niet thuis en op training), dat het elektrische schokjes zou geven is voor mij ook nieuw..
Misschien eens aan scheikunde docent vragen, ben erg benieuwd.
@ilse86, dat is weer een andere discussie. In mijn ogen kan een paard echt wel op bepaalde bitten lekkerder lopen hoor.. Zoals op een dubbelgebroken, omdat een enkelgebroken inwerkt op het gehemelte. Of op een bustrens omdat dat stiller ligt dan een watertrens. En natuurlijk andersom, etc.
Gewoon logische verklaringen, niks aangeleerd gedrag.. Wanneer het prettiger aanvoelt in de mond, zal het paard er ook lekkerder op lopen. Als je het hebt over lekkerder lopen op scherpe bitten, dan vind ik dat schijn, en is het alleen maar een ontwijking van pijn, en ben ik het dus waarschijnlijk met je eens.