Ik weet dat er al verschillende topics op bokt zijn langsgekomen over het onderwerp 'hoe houd ik mijn wintec schoon?' maar mijn vraag is wat specifieker en ik kon niet gelijk een antwoord vinden.
Ik heb hier een sprayfles Wintec Saddle Cleaner staan die we nog nooit gebruikt hebben. Gezien ik bezig ben met mijn (half-)jaarlijkse tuigschoonmaak zou ik graag mijn Wintec Isabell Werth eens wat beter onder handen nemen. Tot nu toe heb ik de 'lederen' deeltjes zoals de singelstoten en het kleine stukje leder op het zweetblad altijd met echt ledervet gedaan die je ook gebruikt voor lederen zadels (denk dat dat eigenlijk kunstleder is? iemand die dit kan bevestigen?), of in mijn geval voor mijn lederen hoofdstel. Het equisuede zitvlak heb ik altijd gedaan met een vochtige doek. Dit zou ik dus wat grondiger willen doen dit keer want hij begint erg stoffig te worden.
Het probleem zit 'm erin dat ik eigenlijk niet goed begrijp wat er op die fles Saddle Cleaner staat. De 'slogan' zegt dat het voor equileather EN equisuede is, maar als ik de Engelse instructies dan lees (staat er dus niet in het Nederlands op) heb ik net het idee dat je hiermee NIET op de equisuede stukken mag.
Ik snap er dus niks meer van.
Weet iemand hier in godsnaam hoe je dat sprayding nu eigenlijk echt hoort te gebruiken?
En geeft dit schade als je het op de suede gebruikt of niet?
Of dient het echt enkel voor het kunstleder dat wintec gebruikt? (en zou ik het in dat geval enkel kunnen gebruiken voor mijn singelstoten e.d.)
Als het niet op het suede mag hebben we die fles eigenlijk voor niets gekocht want er zit amper equileather aan dat zadel

Ik gebruik het voor mijn cap en mijn wintecs 
Snorry, verkeerd begrepen
Ik heb geen zin in vlekken of andere onzin als die suede slecht reageert met een bepaalde zeep. Ik weet niet zo goed wat er allemaal op zo'n zadel mag, maar blijkbaar hoef ik er niet zo voorzichtig mee te zijn als dat ik tot nu toe ben geweest