Ik hoorde dat je bij bandages soms onderlappen moet gebruiken. Bij wat voor soort bandages? Waarom?
lianne125
Geplaatst: 21-06-12 10:49
Ik gebruik altijd onderlappen. Ongeacht het soort bandage. Dit zorgt sowieso voor een betere drukverdeling en als je ze als bescherming gebruik zit er toch een extra stukje meer stof ter bescherming. Ikzelf gebruik enkel bandages bij stalbenen.
NoekAa_
Geplaatst: 21-06-12 16:18
Voor elastische bandages sowieso, dus die waar rek in zit. Bij fleecebandages heb je minder kans dat je ze te strak doet, is de extra drukverdeling van de onderlappen ook minder nodig. Mits je de bandages goed aanbrengt uiteraard, maar dat geldt dus voor elke vorm van bandageren.
Persoonlijk gebruik ik altijd onderlappen.
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
Ik probeer altijd onderlappen te gebruiken, de bandages geven zo meer bescherming, de druk is beter verdeeld en er komt moeilijker zand tussen de bandages als je per ongeluk toch eens een slagje te los hebt gedraaid. Het eindresultaat vind ik ook altijd mooier uitvallen met onderlappen, omdat je dan zeker bent dat het nergens zal gaan plooien bij beweging .