Bitoos?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manny1

Bitoos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 14:28

Hallo

Mijn ponytje durft nogal hard in verzet gaan tegen het bit en nu denk ik dat het misschien beter is om haar gewoon geen bit in te doen en dat ze dan wat meer gaat ontspannen tijdens het rijden.
Maar nu wil ik van jullie weten wat niet te veel druk geeft maar wel werkt.
Kruiskings en hackmore zie ik niet echt zitten (hackmore werkt te straf in voor haar en kruislings dara gaat ze heel hard mee in verzet)
Ik wil mijn nieuw ruitertje eerst met bit met haar leren rijden maar erna zou ik liever gewoon overschakelen naar volledig bitloos en boomloos).
Ik zou het liefste beginnen met een niet al te duur hoofdstel al ze er dan niet goed op reageer dat mijn geld da maar gewoon is weggesmeten.Ook had ik nog een vraagje: kan je dan ook bitloos mennen?
ik heb maatje shet/pony nodig dus al je er eentje hebt dat weg moet mag je da ook aanbieden!
of als je het zelf maakt,... laat maar iets weten.

Alvast bedankt

Judass

Re: Bitoos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:52

Waarom eerst met bit leren rijden? Als je een hoofdstel neemt waarmee je met continue 'druk' kan rijden, is er geen verschil ;)
(met druk bedoel ik niet lopen trekken oid, maar licht contact)

Is een sidepull niet wat?

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 14:55

ik wou mijn pony eerst leren wennen aan het hoofdstel aan de longue,... en als ze er goed naar luistert aan de longue dan proberen maar ik zal is een aan mijn berijdster vragen of ze er over een paak weekjes al mee wil starten :D ja ik zal eens googelen :)

Rozenkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:15

www.diereninpastel.nl en dan klikken op Indian bosal. Werkt super en is niet duur! Kan gewoon aan je eigen hoofdstel gemaakt worden. Kun je voor weinig geld eerst uitproberen of het iets is én het is nog mooi ook :-) succes!

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 17:20

dankje ik ga dadelijk een kijken! x