Weet er iemand hoe je kan zien aan een Bob's zadel wat voor type het is?
Het is een ouder zadel, maar ik zie nergens een serienummer? Op de fenders, achteraan de skirt, en op de latigo holder staat wel duidelijk dat het een bob's is..
My_Little_P
Geplaatst: 20-06-12 10:40
Ik zelf heb ook een Bob's zonder trainersnaam (bijv. Avila, Fappani, etc). Is dus gewoon een Bob's custom en een superzadel wat je hebt!
Het heeft een hogere cantle, maar het is zeker geen trail zadel. De horn is ook vrij lang, maar het zadel lijkt me te groot voor een barrel racer te zijn. Een cutting zadel is het ook niet, want die cantle's zijn vrij "plat", en een roping zadel is het ook niet volgens mij, want dan is de horn te dun voor...
Hoe kan ik weten wat voor type zadel dit is :p?
My_Little_P
Geplaatst: 20-06-12 11:19
Sorry, ik dacht alleen in mijn eigen straatje = reining!
heb je geen foto? bij mijn oude bobs die dus ook nog echt custom is staat onder de flap boven je fender (dus tussen fender en zitting, weet niet hoe dat heet) een serienummer. die flap dus even optillen en als het goed is zit daar een serienummer. kun je ook zien uit welk jaar hij is.
Een cantle van een cutting zadel is normaal gesproken ook vrij laag. Anders misschien een ranch cutter?
alyel
Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-12 14:10
Ondertussen reactie gekregen, maar kan iemand mij zeggen wat dit juist inhoudt?
This Bob’s Cowhorse saddle was made in 1990. (maw het zadel is 22jaar, hoe lang "leeft" zo'n zadel?) It has a Buster Welsh Tree (is dat enkel een verschil vooraan? Dus niet echt de zit?) 9” high X 6 ¼” wide Gullet (wat is breed? kan er mij een vergelijking met bv een ander type zadel dat momenteel in de winkel te vinden is? Als je deze gegevens hebt, hoe kan je dan zien of de boom past op de rug van het paard?) 15 ½” DP Seat (voor wat staat die DP ?) 3 ½” Cantle On Tree 7/8 Rigging (...?) 18 ½” Fenders
Jaycee_
Geplaatst: 11-09-12 14:37
DP staat voor double padded 7/8 rigging is de plaats waarop hij in het zadel zit
6.1/4" gullet is niet breed, eerder aan de smal/middel kant. 7" is middel/breed, 8" is breed let wel: zadelbreedtes zijn niet gestandaardiseerd en dus onderhevig aan wat voor 'breedte'term de fabrikant er aan hangt