barebackpad: pijnlijke ....l

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yentel1

barebackpad: pijnlijke ....l

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 08:57

Ik heb een super goed barebackpad van barefoot. Alleen precies in het midden, daar waar de ruggewervels van je paard in je d..s drukken, zit een doorgestikte naad, dus geen vulling! Na 10 min rijden is dat echt geen pretje meer!
Hebben jullie daar ook last van, en misschien tips? Zou een bontje te bevestigen zijn, zou dat helpen?

Horsesfriend

Re: barebackpad: pijnlijke ....l

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:38

Hoort het dat daar geen vulling zit?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:51

Ojee!

Ja het hoort dat daar geen vulling zit, dit is om de ruggengraat vrij van druk te houden :j

Maar als de ruggengraat zo hoog is dat hij helemaal uitsteekt dan is dat niet fijn natuurlijk, ook al hoor je daar helemaal niet met je d..s op te zitten als je gewoon netjes op je billen zit :P

Heeft het beestje echt zo'n opliggende ruggengraat, of is het toch stiekum gewoon een kwestie van je bekken kantelen en netter / meer ontspannen op je billen gaan zitten....want dat is mijn eerste tip als ik dit zo lees :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:58

Meer op je kont gaan zitten maakt ook dat je een hele andere bewegingsafwikkeling krijgt, eentje die ernmeestal zorgt dat je achter de beweging van je paard aan komt..

Ik zou liever gaan voor een fietsbroekje aan doen. Geeft wellicht net de bescherming die je nodig hebt. Nu ben ik wel van mening dat als de ruggewervels uitsteken, en dus door de pad heen te voelen zijn, je voor dikkere inlages moet gaan (of helemaal niet met een pad moet gaan rijden). Als jij last van de wervels hebt, dan heeft je paard op de wervels ook last van jou.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:58

Een goede zit is goed op je zitbeenknobbels (kont) zitten, i.p.v. op je schaambeen ofwel d..s zoals de TS het zegt :P

Dus er mee achter de beweging komen is niet aan de orde....? :)

Verder ga ik er uiteraard in mee dat bij een echt uitstekende ruggengraat extrs bescherming gewenst is want dan zit je met je stuitje nog op de wervels anders :)

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:09

Ik heb deze bbp ook en mijn paard heeft ook een hoge ruggengraat, maar je probleem ken ik niet. Ik ben toch bang dat je niet juist zit. Het zal flink schelen als je je bekken goed kantelt, maar er gaat tijd overheen voor je dat automatisch goed doet. Als je ook dan die ruggengraat blijft voelen, aan de voor- of achterkant, zou ik het rijden met bbp echt beperken om schade aan de doornuitsteeksels te voorkomen. Als je een bontje oid op wilt doen, zou ik wel voor iets met ruggengraatvrijheid gaan.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:34

Dan zou ik er een boomloospad met inlager er onder doen ipv er een bontje boven op.
Maar ik denk toch wel dat je meer op je kont moet gaan zitten.